Välkommen hit till min blogg



måndag 24 februari 2014

Sov du lilla videung än så är det vinter....


Vi har haft en helt underbar dag med 9 grader varmt, solen har tittat fram och man får vårkänslor. Sov du lilla videung än så är det vinter går jag och sjunger idag och tittar för att se om Salix helvetia, Alpvide har fått sina kissar, men de sover så sött än. 


Jag vet ju av erfarenhet att det kan komma både snö och kyla igen, men idag njuter jag.

Följde med kameran droppens väg ner från taket till marken..






Och nu har ”solstolen” tinat fram.Dags att sola snart i vårsolen hoppas jag...




Ha det gott!!

5 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Ja än så är det vinter men det är svårt att inte börja hoppas på en tidig vår när vädret är så underbart:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint! Det är något visst med att se snön smälta.
    Jooo, det kan bli bakslag såklart. Men jag håller med dig - det är bättre att njuta av dagen än att gå och vänta på en kyla som kanske inte ens kommer.
    Ha en härlig dag!
    /E

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder på vattendroppar, känns som vår. Ha en fin dag/Carita

    SvaraRadera
  4. Flotte vårbilder! Morsomt med dråpene :-))

    SvaraRadera
  5. Nää-ä du Berit! De' va droppen ;-)))!
    Alltså så otroligt häftigt fotad! Jag riktigt hörde den spröda klangen när den plumsade ned i vattenpölen på marken.
    Ang. cyclamen: Kanske har den gillat ett litet "alpinhus" (plastkupa från cocktailtomater) över sig mot vinterns allt regnande? Fruktansvärt väldränerad, grusig och sur jord mot norr.
    Men, å andra sidan - man får ju ha en längre period än ett år för att veta om man har "lyckats" med en växt. Alltså återstå att se om jag lyckas...;-))! /Anja

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit