Välkommen hit till min blogg



fredag 15 november 2013

Blommig fredag - om 6 månader


Dagens tema på blommig fredag är om 6 månader. Så här har jag tolkat dagens tema vill du se andras tolkningar så finns de hos Rosor och Bladlöss.

Om 6 månader hoppas jag att jag åter fått börja fylla växthuset med mina fröplantor så att jag kan röra mig fritt inne.



Om 6 månader hoppas jag att jag åter få se den späda grönska som jag älskar, då löven börjar spricka ut och det är såå magiskt vackert ute att man bara sitter på trappen och njuter med kaffekoppen.



Om 6 månader hoppas jag att jag åter får gå utan skor och känna gräset under fötterna.




Ha det gott!!

32 kommentarer:

  1. Snart är vi där...tiden rusar så...oj vad man längtar till att gå barfota igen....=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Nice photos, Berit!
    Greetings from Holland, RW & SK

    SvaraRadera
  3. Å ja, om sex månader får vi uppleva den friska vårluften och allt som spirar omkring oss! Måtte det gå snabbt! :)
    Ha en finfin fredag!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Hoppas jag med, växthuset ska målas då och seeen så kan jag plantera.längtar
    Hoppas att alla våra förhoppningar slår in
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Det kliar i fingrarna att få sätta igång igen när jag tittar på dina bilder....men det är ändå fantastiskt att vi har våra 4 årstider så att vi kan samla kraft och längta...
    Trevlig helg önskar jag dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Haha... ..ja visst är det så!! och samma längtan från norr till söder. Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Vi ska bara ha lite mysig jul först :)
    Ha en skön fredag!/Anna

    SvaraRadera
  8. Flotte bilder.
    Det ligg ein lengt mot mai og vår, men imens skal
    me nyte jul og vinter.

    Fin dag frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  9. Underbara frösådder - roligaste tiden när allt ligger framför en!
    Hälsningar
    Elin

    SvaraRadera
  10. Så härlig tolkning av dagens tema. Det där med att gå utan skor gillade jag särskilt. Det är känsla det:)
    Ha en riktigt skön helg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  11. Mums, det ska bli så härligt att få se lite nygrönt igen. Sex månader är ju inte så lång tid.

    SvaraRadera
  12. Heisann!
    ÅÅÅÅ, jeg deler dine ønsker ;:OD)

    SvaraRadera
  13. Skönt att ha något att se fram emot. Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  14. Den tiden längtar vi till.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  15. Ja, visst längtar man till våren ) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  16. Så härligt att ha ett växthus så man slipper fylla fönsterhyllorna inomhus. Ha de gott i helgen.

    SvaraRadera
  17. Den tiden kommer säkert, det är därför vi kan längta sååå.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  18. Vårlängtan är den enda sanna längtan! Att få gå barfota på gräset är alldeles underbart! /Titti

    SvaraRadera
  19. Jag är så imponerad av alla dina frösådder.
    Gå barfota i gräset låter underbart, vill känna den känslan snart.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  20. När jag ser din gräsbild undrar jag om jag inte varit ko i ett tidigare liv, för jag tycker det ser så gott ut :)

    SvaraRadera
  21. Mm, späd grönska är väl den bästa grönskan!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  22. Förstår din längtan! Du som är så duktig på växter och bor i en kall del av landet dessutom.
    Ha det bra!/ Luna

    SvaraRadera
  23. Før du vet ordet av det, så banker våren på døren og du får alle dine ønsker oppfylt:) Strålende helg til deg.

    SvaraRadera
  24. Det där är verkligen något att längta efter. Kaffe på trappen är, förutom singelkraset, det jag mest förknippar med våren. Längtar redan!

    Ha en finfin helg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera
  25. Det kommer att gå jättefort, i ett nafs är vi mitt i det härliga igen. Med allt det roliga framför oss.

    SvaraRadera
  26. Åååå så härligt du fått till det! Det låter länge nu men...
    Ha det gott!
    Ulrika

    SvaraRadera
  27. Kaffekopp på trammen, det er tingen!
    Ha en fin helg fortsatt :-)

    SvaraRadera
  28. Thanks for the posting and reminder of what will be again! Jack

    SvaraRadera
  29. Underbara bilder och härlig tolkning av veckans tema.
    Som jag längtar till våren.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  30. Barfota i gräset och sitta ute med kaffekoppen är något jag också saknar och ser fram mot.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  31. Visst är det en tid att längta till. Vilken tur att vi har julen emellan annars skulle längtan bli olidlig - vilket den blir ändå.
    Fem brittiska väderstationer är eniga om att vintern som kommer blir en arktisk vinter med helt ohyggliga minusgrader och massor av snö som skulle drabba Västsverige. Vi får hoppas att det är skrämselskott.../Anja

    SvaraRadera
  32. Nu fick jag vårlängtan! Så härligt!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit