Välkommen hit till min blogg



måndag 1 juli 2013

Reserapport dag 8 del 2 hemma hos Marita i Wasa (många bilder)

Fortsättning på vår intensiva dag, nu skulle vi fara till Marita i Wasa och se hennes trädgård. Det var meningen att vi skulle äta lunch före men eftersom vi alla var såå mätta efter Susehn:s goda paj så kom vi överens med Marita att vi for hem till henne och hon avslutade sitt jobb på dotterns restaurang. Marita har varit spindeln i nätet över vårt besök i Wasa och gjort programmet till oss, en enormt tack för det!

Att få komma till Marita och Lars-Olovs trädgård är nått jag drömt om länge efter ha sett hennes bilder på Aot:s forum. De fick ifjol hederspriset i Årets Öppna Trädgård i Finland. Det var första gången det delades ut.


Mina förväntningar slog in med råge, här vandrade vi länge och njöt.
























Den här stenen är STOOR, mycket större än man tror.



Fint att klä in stenar med armeringsnät och låta clematis vandra på det.


En fin klätterställning


Och en till för clematis


Någon (Lars-Olov) gillar att fröså:)


 

Naturligtvis så följde det hem några plantor från deras trädgård också.Efter vårt besök där så for vi och åt lunch på Maritas dotters restaurang för att sedan åka vidare till Ibs. Som tur var så följde Marita och Lars-Olov med resten av dagen och kvällen så vi skulle hitta. Tack Marita och Lars-Olov för att vi fick komma och se er underbara trädgård, förstår varför den vann priset!!

 

Ha det gott!!!

 

10 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder från en helt underbar trädgård Berit. Du kunde ha visat dubbelt så många bilder - man kan inte se sig mätt! Tack, tack för den fina bildkavalkaden./Anja

    SvaraRadera
  2. Maritas och Lars-Olovs trädgård står på min önskebesökslista sedan många år, jag åker ju till Österbotten varje sommar och borde ha hunnit besöka den vid det här laget...
    (Heidimaria på AoT)

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk trädgård! Helt i min smak;) Skulle vara jätteroligt att få se den i verkligheten:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Helt underbart! Har länge velat åka till Maritas trädgård, hoppas det blir så någon gång. :-)Vad fick du med för spännande hem då?

    SvaraRadera
  5. Åhhhhhh vilken underbar trädgård! Vad härligt för dig att få se den IRL!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. så mycket vackert du upplevt på din resa hitåt ,du var ju inte så långt från mig bara ca 25 km .Vacker trädgård men tyvärr har jag inte besökt den men kanske det blir tid någon gång .Mustila har jag också drömt om att besöka ,kan förstå att ni var sent ute i år när blomningen har varit rekordtidig ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Oj så fint det ser ut! Jag blir så avundsjuk på alla fina stenar, här finns inte en enda. Eller jo, vi hittade två små stenar (ca 20 cm) när vi grävde ut för ett tillbygge på 50 kvm!
    /Katarina

    SvaraRadera
  8. Åh, lyckliga du som fått se denna ljuvliga trädgård i verkligheten! Tack för alla fina bilder! Ha det gott!
    Carina

    SvaraRadera
  9. Rolig resa du gör! Och extra roligt att du delar med dig av dina intryck! Han heter dock Lars-Ole...

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit