Välkommen hit till min blogg



måndag 3 juni 2013

Snart, Snart…

Så blommar den!!!!Så himla spännande och två knoppar har den i år min Guckusko som jag fått av Kjell. Ifjol orkade den aldrig blomma så nu hoppas jag att den gör det i år. Gissa om den kommer att bevakas av mig. Hoppas bara den hinner blomma innan jag far på plantrally ner till både Skåne och sen över till Finland. Nu är det bara 3 dagar kvar innan vi far och jag har massor att göra innan dess.



Nu har pioner börjat blomma och hos mig är Paeonia x hybrida ,Herrgårdspionen först ut, Det är en hybridpion och har många gånger förväxlats med dillpionen.



En snygging är Primula vulgaris ’Blue sapphire’



Och den här går inte av för hackor heller Meconopsis quintuplinervia, tidig bergvallmo.



Ha det gott!!!

7 kommentarer:

  1. Håper skjønnheten blomstrer i år og mens du er hjemme:) Lekker peon. Mine ser ut til å stå over blomstring i år, da jeg flyttet dem i fjor. Ha fine junidager!

    SvaraRadera
  2. Så fina blommor - och vad kul det låter med "plantrally"! Fast jag vet inte om jag skulle ha tid över till det, hinner ju inte med att blogga knappt. Vi har ju stor tomt och en massa att göra, idag har jag t.ex. klipp ner några buskar som dött i år samt handrensat vår "stenhörna" - i stekande sol. Inte skönt, men det var värre igår när det var 28 i skuggan och jag försökte mig på en del rensande. Gick inte men den 19 är jag med i Trädgårdsveckan och har öppet hus och då gäller det att ha hyfsat snyggt så det är bara att jobba på.....
    Sen i augusti, då åker vi till fastlandet på en kombinerad semester och plantresa. Ska bli riktigt kul för en väninna ska med. Det är tur att vi har en hanhund annars skulle gubben min få tre källingar med sig! *fniss*

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att den slår ut sin blomma innan du åker iväg.
    Och de andra blå skönheterna var ju underbara.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag hoppas för din skull att du hinner se den utslagen innan du åker! Åker du till Skåne kanske du också åker förbi/genom Bohuslän? Du vet att du alltid är välkommen till mig ;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Fina växter som vanligt. Vallmon är så otroligt fin. Våra guckusskor har inte ens knoppar ännu men jag tror det kommer. Ha en skön kväll/Carita

    SvaraRadera
  6. Oijiio...så flott det blomstrer hos deg!
    Den Guckusko...så spennende blomst og lekker farge:)
    Ønsker deg en fin uke i hagen:))

    SvaraRadera
  7. Guckusko, finfint, hoppas den hinner blomma så du inte missar den. Hmm, undrar jag om det är en herrgårdspion jag fått av en kund...hur kan man se skillnad funderar jag... får nog Googla lite. Ha en trevlig resa.
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit