Välkommen hit till min blogg



onsdag 5 juni 2013

Det är mycket nu…

Och jag hinner inte med allt. Känns det igen? Usch just nu skulle jag önska att dygnet hade lite mer timmar. Det är både växtmarknader, hemmet, trädgården och packning som ska hinnas med före torsdag eftermiddag. Det är bara att inse jag hinner det jag hinner…och resten är kvar.

Dagens fotorunda
Picrorrhiza kurroa som jag har i min stenmur har en lustig blomning.


Fritillaria camschatcensis, svart klocklilja är underbar då den blommar men liljebaggarna älskar den. Funderar över om den frösår sig hejvilt eller så följer så risgryn av den med då man flyttar växter för just nu ser jag att jag har den i 3 rabatter och jag har bara haft den i en.



Collomia debilis har börjat blomma



Corydalis flexuosa 'Purple Leafblommar så fint nu i min lund.



Pulsatilla vulgaris’ Perlen glocke’ som jag sådde ifjol har nu börjat blomma.


Primula auricula ’Fred booley’ som jag köpt av Rays är så fin.



Ha det gott!!

11 kommentarer:

  1. Åh vad snygg den svarta klockliljan är.. Kraaaam och relaxa lite/ Pia

    SvaraRadera
  2. Din svarta klocklilja är väldigt fin. Hos mig har den bara försvunnit...;(!
    Jådå, kära vän! Jag känner igen stressen;))! Tänk så galen man är som utsätter sig frivilligt för allt detta;))? Fast, jag tror inte att varken du eller jag skulle vilja vara utan den härliga känslan efteråt;)! Simma lugnt Berit!Lycka till med allt!/Anja

    SvaraRadera
  3. Åhhh, den svarta klockliljan ser ju helt fantastisk ut:) Joodå, den känslan känner man allt igen! Skulle kanske vara bra att klona sig:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Åhhh den svarta klockliljan var ju underbar! Vilken tur du har att du har fått fler. Plötsligt händer det :)
    Ta det lite lugnt ibland så fixar det sig!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Så fint!!! Det var längesedan jag gjorde en fotorunda. Inspirerad!

    SvaraRadera
  6. Instämmer med föregående talare...BEDÅRANDE...

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  7. Dette var mange flotte planter i en fotorunde. Morsomt når flotte planter sprer seg sånn passe vilt :)

    SvaraRadera
  8. Vackra och rara blommor hos dig. Vilken fin tid det är nu, men som du säger nästan för mycket på en gång. :)

    SvaraRadera
  9. Den där lilla perlen glocke var ju för söt!

    SvaraRadera
  10. Oj vad fin den svarta klockliljan är,och perlen glocke har en underbar färg. Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  11. Härliga blommor! Tack för uttrycket, jag hinner det jag hinner! Så är det helt klart just nu. Missade min lediga dag i tisdags och ligger en dag back nu. Tur att det kom en Nationaldag mitt i veckan så jag kan ta igen lite;)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit