Välkommen hit till min blogg



tisdag 25 juni 2013

Blommar hos mig just nu..

Måste göra ett litet avbrott i reserapporten för att visa lite av vad som blommar hos mig just nu.

Just nu rensas det och rensas för oj vad ogräset har grott medans jag var borta det gråa stenmjölet var nästan grönt av ogräs…

Clintonia umbellulata, Flockskogsöga





Platanthera bifolia ,Nattviol som luktar underbart på kvällarna


Disporum smilacinum.


Iris veriscolorMint fresh’, Brokiris denna fick jag skickad till mig ifjol av Lotta i gbg genom ett byte. Så tacksam för den!!


Iris variegata


Iris sp. Denna fick jag av Anna NV i Uppsala genom ett byte av växter.


Pseudofumaria alba ,Blekgul nunneört äntligen verkar det som jag fått denna att trivas hos mig. Den är planterad måånga gånger och aldrig överlevt förrän nu, det är andra året i rad som den kommer nu.


 

Collomia debilis var. larsenii .



Lewisia tweedyi, Praktlewisia



Lewisia cotyledon, Broklewisia


 

Aquilegia sp. En namnlös fylld svart akleja.


 

Taraxacum albidum, vit maskros


 

Mer av reserapporten kommer nästa blogginlägg.

 


Ha det gott!!!

4 kommentarer:

  1. Oj så mycket fint:)När jag ser nattviolen blir jag nostalgisk:) Det plockade vi som barn och njöt så av doften:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Jag har en gul nunneört i trädgården. Den tog ett par år på sig innan den fann sig tillrätta och nu kan den dyka upp på de mest karga växtställen där inget borde växa.

    Den svarta aklejan har jag på landet. Det sprider sig och dyker upp lite överallt. Jag har precis samlat ihop fem stycken och planterat dem tillsammans.

    Spännande både med reseskildring och att se alla dina blommor hemmavid.

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blommar hos dig! Nu blommar de rosa krolliljorna jag fick av dig år 2010. Det är första gången dom blommar och jag är sååå lycklig att jag får njuta av den vackra blomningen! Tack ännu en gång för lökarna!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit