Välkommen hit till min blogg



onsdag 15 maj 2013

Stillhetens dag…


Tyvärr så har min rygg morrat lite så idag fick jag ta det lite lugnare, dels för att jag skulle hålla en föreläsning nu ikväll och för att min kropp skrek på vila. Ibland har jag svårt att lyssna på den men idag skrek den så högt så det var bara att vila. Jag rensade lite bara och gick runt i trädgården och hälsade en del välkommen till denna säsong, många blev det ett glatt och överraskande återseende för.

Blommade gjorde Dicentra cucullaria ’Pink punk’, en rosa blommande sjömanshjärta.


Pulsatilla vernalis, Mosippan har slagit ut sina kjolar. Jag gillar de rödlila bladen på utsidan och att den är vit inuti.




Primula denticulata alba, bollvivan visar sina vita bollar mer och mer och lyser verkligen upp i rabatten.



Att min Guckusko kommer med 4 stänglar i år och jag hoppas någon orkar blomma i år. Den här har jag fått av Kjell.




Tyvärr har min ork på kvällarna inte varit att jag orkat gå in på era alla bloggar, men era kommentarer hos mig värmer så gott i hjärtat!!

Jättekul att jag fått nya följare på min blogg, ni är så välkomna hit!!!

Ha det gott!!



11 kommentarer:

  1. Ja, vårarbetet tar hårt på ryggen....
    Vackra blommor du har!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    Så vackra växter du visar... (som vanligt alltså =oP)
    Trodde jag var följare här, men... nu åtgärdat.
    Hamnar här alltsomoftast för jag har din sida länkad... en favorit ska du veta.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Håper ryggen din blir bra igjen snart!

    SvaraRadera
  4. Hoppas ryggen känns bättre snart! Spetsarna på Guckuskon ser kraftiga ut, borde nog vara ngn knopp där inne.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Samma här. Ryggen vill inte.Men bäst att vila ett tag så går det att sätta fart snart igen.Ha det fint.

    SvaraRadera
  6. Ta det lugnt med ryggen - den ska räcka hela livet. Har suttit en lång stund och tittat på dina fantastiskt vackra bilder på dina lika vackra blommor och haft en skön stund framför datorn.

    SvaraRadera
  7. Så mycket fint du har i trädgården! :)
    Visst är det härligt nu när det dyker upp efter vintern.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Din blogg har varit min kvällslektyr i ett par dagar nu. Vill tacka för inspirationen! Bor själv i Älvsbyn och är på väg att byta boende, något jag haf kluvna känslor för när det gäller att " börja " om i trädgården... Men du har verkligen inspirerat gällande nystart och växtval

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så kul att läsa att jag inspirerar dig!!!Att starta om är riktigt kul...men lär sig gör man aldrig:)

      Radera
  9. Vilka fina bilder! Jag gillade speciellt Mosippan - vilken skönhet!
    Hoppas det gick bra med föreläsningen och att din rygg blir bättre snart!

    SvaraRadera
  10. Synd på ryggen, men våren sliter på kroppen...fniss...fast samtidigt en skön känsla....härligt att gå den där lilla rundan i trädgårdne.....nästan alltid har något nytt tittat upp, om än inte fullt utslaget så i allafall på god väg.
    Krya på dig.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit