Välkommen hit till min blogg



måndag 15 april 2013

Paket och rolig upptäckt i trädgården.


Börjar med det roliga i trädgården, jag går ju varje dag en inspektionsrunda nu för här tinar det ganska bra nu och mer och mer av vissa rabatter kom fram för varje dag. Dagens regn jublade jag över.

Idag så upptäckte jag denna julros, Helleborus niger, från en julgrupp har överlevt och är till att blomma, så nu hoppas jag vädret är milt några dagar till så den hinner blomma innan någon frost tar den.


Sen har även snöklockorna på ett ställe börjat sticka upp, härligt!!!



Idag fick jag även mitt paket från Odla som jag hade beställt, rena julafton för en växttok. Jag hade beställt 3 Hostor: White Feather ', 'Mama Mia', 'Dream Queen' sen blev det Astilbe 'Flamingo', Trädgårdsiris 'Black Swan', Skugglilja 'Purple Beauty och en till Iris som inte kom tyvärr…'Red Zinger'. Skuggliljan är ett experiment, i min gamla trädgård så överlevde bara vanliga Tricytris latifolia, men eftersom jag har en zon bättre nu måste jag försöka igen!!


Snyggt förpackade



Nu är de planterade i krukor i väntan på att få flytta ut när snön är borta.


Ha det gott!!!

8 kommentarer:

  1. Härlig läsning! Kul att julrosen visar livstecken, mina är ännu djupt under snön.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Se där, se där, nu är du ikapp oss här nere, mina snöklockor är inte längre komna kan jag tala om!

    SvaraRadera
  3. Jag packade också upp en låda från Odla i går kväll. Jättefina växter. En pion såg lite mystisk ut, lite grå utanpå, men det visar sig. Och tre hostor fattades, när jag mejlade kundtjänst fick jag ett trevligt svar med vändande post. De ska skickas separat. Trivsamt bemötande.

    SvaraRadera
  4. Så härligt när det tinar.Snön ligger fortfarande djupt på mina rabatter.Men snart så tinar dom också fram :D

    Vad roligt med paket.Jag har också beställt Hostorna White Feather 'och Astilbe 'Flamingo'.Men dom har inte kommit ännu.Jag hoppas att dom kommer snart!!!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Kul med växtpaket.Vet att jag har beställt växter från tre olika ställen men dom har inte dykt upp ännu som tur är.Snön är borta här nu efter allt regn som vi fått.Härligt när växterna överlevt vintern och börjar söka sig upp ur jorden.Ha det fint.

    SvaraRadera
  6. Held og lykke med dine nyindkøbte planter.
    Her er sneen væk.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvaraRadera
  7. Rena julafton.
    Jag fick paket från Borealis där var det växter som inte fanns de hade utgått. antagligen har de inte klarat sig över vintern.
    Red Zinger köpte jag i fjol från Odla så det skall bli spännande att se hur den har klarat sig och om den blommar i år.

    Tusen tack för fröerna :o) Kram

    Ha det gott nu skall jag ut i solen.:o)

    SvaraRadera
  8. Tänk att du har samma knoppar på din julros som jag ,kram nette

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit