Välkommen hit till min blogg



måndag 29 april 2013

Oj vad jag älskar ...


Att hämta in posten vissa dagar, som idag. I brevlådan låg det detta brev idag från Monne som har bloggen Alens trädgård. Hon visade häromdagen en jättefin Primula, Primula Pruhoniciana 'Margit' ,Violviva som jag blev kär i.
Om det inte gått upp för er förr så kan jag tala om att heter en växt Primula i förnamn så brukar jag falla hejdlöst, jag gillar dessa växter helskarpt och samlar väl lite på dem också.
Monica skrev och frågade om jag vill ha av den och naturligtvis ville jag det, och idag kom den, kan man bli lyckligare då trädgårdsvänner delar med sig av sina växter.



Nu är den plantera och satt under lysrör till den ska få komma ut.



Idag har jag sett årets första igelkott!!! Stackare den måste frysa för idag har det varit rent ut sagt pissväder, regn och kallt.

Ha det gott!!

8 kommentarer:

  1. Stackars lille igelkott, den har nog vett att krypa undan tills det blir varmt och skönt.
    Söt primula, jag hade inte sett Monnes planta men letade snabbt på den.
    Ha en härlig Valborg!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Kul att dela med sig i den mån det går;) Härligt att den kom fram så pass fort och dessutom hel:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt snällt.
    Den skulle jag bli glad för också.

    Trevlig valborg trots dåligt väder.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Å, vilka trevliga leveranser du får! :-)

    SvaraRadera
  5. Oj, vad jag kan förstå dig :) Både på post och Primula-fronten!
    Grattis!
    Har en fin Valborg
    /Kathrin

    SvaraRadera
  6. Men åh, jag vill också ha blombrev! :-)
    Vilken härlig blogg, så mycket olika växter och blommor du har, jag skall fortsätta kika runt efter jobbet ikväll. Trevlig Valborg till dig med - och en härlig första maj!

    Kram, Cissi

    SvaraRadera
  7. Trädgårdsvänner är så bra att ha.Så snällt av Monne att skicka.Är själv så glad i olika Primula.Har sett att alla som jag köpte av Larz förra året har överlevt och i en är det redan knopp.Den blommade inte förra sommaren så det bli spännande.
    Ha en fin Valborg.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit