Välkommen hit till min blogg



måndag 17 december 2012

Pysseldag med Prinsessa och Prins


Även i år har vi haft vår traditionsenliga pysseldag. Vi har en mångårig tradition att vi ska pyssla ihop minst en gång före jul jag och min dotter. Numera då jag blivit berikad av barnbarn så får de också vara med. Jag vet inte vem som ser fram emot denna dag mest jag eller barnbarnen:)
I år hade inte min dotter möjlighet att vara med hela dagen vilket gjorde att Prinsessan och Prinsen gjorde julklappar till dem så jag kan tyvärr inte visa några bilder på vad de gjorde.


Men fullt koncentrerad var det av pysslet…



Min prinsessa gjorde en lite julbock av tyg som jag fick, den blev så fin. Nu står den på hyllan bredvid den andra.



I morse fick jag skotta igen men idag har vi haft uppehåll men det är visst lovat mera snö...Gillar inte!!!
Ha det gott!!!

3 kommentarer:

  1. Ser så mysigt ut, förstår att ni hade det trevligt!
    Det är kul att pyssla, men jag är inte så där jättehänding precis (dagens understatement). Min mamma däremot hon var otroligt händig, så min barndom var mycket kul med massor av pyssel. Och så kunde hon både sy och sticka - vilket jag alltså inte kan!

    SvaraRadera
  2. Härligt pyssel, snöskottning är däremot inte lika kul.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på härligt julpysslande! Det är mysigt när man väl tar sig tid och bara sätter sig ned och gör saker tillsammans. Det kanske är lättare med barnbarn på sätt och vis?

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit