Välkommen hit till min blogg



tisdag 4 september 2012

Sakta breder hon ut sina vita kjolar


Nått som verkligen lyser upp i trädgården är vita växter, en av mina favoriter just för att den blommar så sent är Scabiosa caucasica ´Perfecta Alba´, Vit Höstvädd. Den blir ca 70 cm hög och vill stå i sol. Blommar nu hos mig.

Jag har följt den lite i hur hon slår ut sin blomma med kameran..





Inte fullt utslagen , men nästan


En annan som har fantastiska kjolar är Anemone tomentosa ' Serenade' Silvrig höstanemon

Ha det gott!!


7 kommentarer:

  1. Höstanemonerna är lika vackra bakifrån, speciellt när ljuset "lyser upp" dem.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Fina bägge två. Är så besviken att mina anemoner aldrig överlever. Undrar om det finns nånting att göra åt det.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder (som vanligt;)) Den vita vädden var ju sagolik! Tänk att höstanemoner vill sig inte hos mig;( har försökt hur många gånger som helst men de kommer inte upp året efter plantering;( Trist för de är ju så vackra. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Den vita vädden är fantastig.Gillar vitblommande växter.MVH

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bildserie på Höstvädden! Jag hade en annan sorts höstvädd för ett par år sedan, men den överlevde inte vintern.....men jag kommer nog försöka igen. Skam den som ger sig:-)
    Höstanemoner är min stora favorit så här års! De er helt underbara tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Härlig serie om den vackra vita vädden! Roligt att höstanemonerna går ända där uppe. Täcker du dem under vintern?

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar bildserie på den vita vädden...jätteskoj att få se...=)


    Kram Ninni

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit