Välkommen hit till min blogg



söndag 23 september 2012

Min höstplantering


Igår så gjord jag min första höstplantering och arrangemang
för i år. 


Det var riktigt roligt att få leka lite. Köpte en jättefin Sedum 'Chocolate Ball'Sinnenas ateljé som ju måste få bo i min höstplantering. Mitt kott - torn har fått flytta ut från sin sommarvila i garaget. Jag brukar alltid ha mossa under på mitt bord men skatorna gillar det och är och drar i det hela vintern så i år har jag tänkt skippa det. Får se om jag ändrar mig..




Så här ser allt ut på avstånd. NÄÄ det är inte jag som drällt färg på brogolvet, det är min hyresvärd i hans försök att få färg på väggarna på huset.





Jag har snickrat en ny skiva till mitt ena symaskins underrede av brunfärgat tryckimpregnerat virke. Det är räfflat på ena sidan och plant på andra sidan så jag har satt två räfflade sidor i mitten och vänt det plana upp på resten. Jag har gjort likadant på mitt andra bord som jag använder till fika/matbord.


Ha det gott!!!


14 kommentarer:

  1. Så fint du fått det på bordet. Visst är det roligt att leka lite också, och inte bara rensa och gräva! Det blev fint med löken ihop med "Sedumen", matchar varann perfekt./Titti

    SvaraRadera
  2. Så snyggt Berit! Du har sinne för form o färg 8-)
    Hoppas på en lång varm höst!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är... så väldans snyggt och smakfullt!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt.Jag tycker det är så roligt att göra sånt pyssel.Och du har så fin smak blir så bra.MVH

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt Berit! Så duktig du är - får jag säga en gång till!
    Kan du visa vart du satt den där spetskanten av metall som du 'fick' av mig? /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bandet hade jag tänkt ha runt matbordet men det räckte inte så nu blir det runt detta bord, bara jag köper spik någon dag:) Visar sen

      Radera
  6. Ser jättetrevligt ut! Du är duktig på att komponera!

    SvaraRadera
  7. Du är påhittlig och duktig! Det blev toppensnyggt!

    Tycker Inger!

    SvaraRadera
  8. det var verkligen fint..gillar din söta gris!
    vad trevligt med pumpor och rödlöken..härliga höstfärger.
    kram Mia

    SvaraRadera
  9. Vilka läckra färger och snygga pumpor :-)
    /Liv

    SvaraRadera
  10. Det är kul att pyssla! Det där blev riktigt höstläckert.

    SvaraRadera
  11. Vilket höstligt välkomnande som möter dina gäster...=)

    ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Så fint det blev! Jag får genast tankar i mitt huvud om att göra ett kottorn, och kanske inhandla några rödlökar...
    Kul att du är med och inspirerar hos mig!
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  13. Verkligen välkomnande och härligt!

    Ha en fin Alla helgon

    /Anette

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit