Välkommen hit till min blogg



lördag 5 maj 2012

Vad sägen man… Välkommen vinter???


Fy skrutt vilket väder vi har ute… man kan bli deppad för mindre men detta är inte kul!!!!!!!!!!!! Snö hela dagen och det bara fortsätter att snöa… jag som hade kratta min gräsmatta klar igår!! BLÄÄÄÄ väder!!!


Ett kort Kjell skickade till mig över mitt hus idag...


Tur man har nått att glädjas av inne då…
Primula auricula 'Honey' från Ray’s har börjat blomma


Det har även ’Marie Crosse’ gjort andra är i knopp på väntan på att få komma ut…


Sen så har Glaucidium palmatum,lunddocka


och Triosteum pinnatifidum , Flikfeberrot



kommit så himla bra i såkrukorna.

Idag har jag städat bort alla frön, himla skönt!!!

Ha det gott!!!






15 kommentarer:

  1. Näää fy för all snö som har kommit!Här har det också snöat hela dagen. Man blir så trött på det här. Längtar så efter riktig vårvärme, så att all snö försvinner för denna gång.

    Så fint det blommar hos dig.

    Heléne

    SvaraRadera
  2. Men fy så mycket snö, vem vill ha sånt nu! Hoppas det försvinner snabbt och värmen kommer för att stanna! Tur att du har de fina blommorna att glädjas åt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh fy för den lede:( Vilken skitväder!! Hoppas verkligen att det snart töar bort för dig. Tur att du har sådana godingar att titta på inne:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen trist när vintern återvänder, just som man trodde att den var över! Det har visst snöat, över hela norra Sverige.
    Trösten är att det brukar försvinna fort den här tiden!

    SvaraRadera
  5. De ser ju inget vidare ut :( men de smälter nog snabbt bort Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Åh nej vad trist! Hoppas den är borta i morgon. Men du har ju så mycket kul sådder att glädja dig åt.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Jag väljer att inte skriva det jag tänker. det lämpar sig inte i offentliga rum! Jag gnäller när det är lite frost en morgon, men hellre det än SNÖ! : (
    Hoppas att det försvinner fort så att våren kommer tillbaka till dig!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör inte det , men jag tänker samma tankar:)

      Radera
  8. Vi har haft det blåsigt och kallt, så inget har blivit gjort ute idag, men vi har inte fått någon snö, som tur är. Hoppas den försvinner snart, så du kan njuta av din fina trädgård. Ha det gott / Marika

    SvaraRadera
  9. Neej, nu får det väl ändå vara slut! Cyberkram! Hoppas att det regnar bort snart i stället så ni får lite mer vååår! Ha annars en fortsatt fin helg med dina härliga frösådder inne! :) Mia

    SvaraRadera
  10. Så trist
    tur att du har så fina blommor inne att glädjas åt
    ha en fin dag
    maggan

    SvaraRadera
  11. Håller med alla föregående talare...just när man fått upp hoppet om vår så stal kung Bore den mitt framför näsan...surgubbe !!!

    Den som väntar på något gott...kan ibland får vänta alldeles för länge...men snart är det vår tur...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Åhnej, så trist! Men våren kommer tillbaka. Det är bara att ha tålamod.
    Kram,
    Carina

    SvaraRadera
  13. Men näää, stackars dig! Fy för snö nu!!! Hoppas vädret bättrar på sig snart.
    Så fina aurikler :-) Jag var faktiskt inne på Ray´s hemsida för ett par veckor sedan och såg ut några att köpa... sen ångrade jag mig. Ska planera bättre till nästa år och köpa då istället har jag bestämt mig för :-)
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit