Välkommen hit till min blogg



söndag 27 maj 2012

Stopp, stopp jag hinner inte med!!!


Vi har nu fått värme och det fullkomligt exploderar i rabatterna mycket slår ut och jag hinner inte med, känns det igen?? Det är nu man skulle vilja ha en lite pausknapp så man hinner njuta av allt det vackra som blommar.

Imorgon kanske jag blir klar med grannens rabatt, vi kommer lägga resten av plattorna då hon kommer hem från sin semester…sen kommer jag  att ha tid både till den egna trädgården och framför allt hinna kolla bloggar..

Glaucidium palmatum, lunddockan tokblommar i år, så helt underbar den är!!



Fritillaria meleagris 'Alba' vit Kungsängslilja..ser ni den röda j….n , den såg inte jag då jag tog kortet. Fast jag jagat dom både på morgonen, mitt på dagen och ikväll.



Fritillaria meleagris Kungsängslilja jag älskar dens rutighet, gillar knoppen lika mycket.




Trillium erectum Purpurtreblad med riktigt vinröda blommor.



Nått jag gillar massor är alla dessa sippor…någon till blir det varje år, men dessa två är trotjänare i trädgården.

Anemone x lipsiensis Svavelsippa 



Anemone ranunculoides Gulsippa.



Är några av dagen skörd i kameran…
Ha det gott!!!


7 kommentarer:

  1. Mmmm, förstår dig. Skulle också vilja ha en sån´ där stoppknapp i maj. Vill hinna allt, ska hinna allt, måste hinna allt. Njuta??? Måste finnas tid till det också. Och just nu har jag njutit av dina bilder.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Visst går det fort. Känns som man översköljs av händelser i trädgården. Lunddockan ser fantastisk ut. Väntar på att min ska blomma, men inte i år... tyvärr.
    Ha en underbar dag
    Johanna

    SvaraRadera
  3. SÅ fin den blå lunddockan är, jag blir så avundsjuk, jag har bara den vita.
    Kungsängsliljan är också en blomma en gillar.
    Ha en bra dag i trädgården.

    SvaraRadera
  4. Ja, nu går det undan. Mycket fint du visar. Det är så härligt att gå runt och kika om det hänt åt nytt sen senaste rundan :-))

    Kram

    SvaraRadera
  5. Pausknapp ja tack! Först har jag väntat och väntat på att allt ska komma igång och nu ska helt plötsligt allt ske på en gång. Det går för fort! :)

    SvaraRadera
  6. Ja, maj går alldeles för fort. Jag har dessutom alltid som mest att göra på jobbet i maj. Det är verkligen ingen bra kombination, jag vill ju bara ut och gräva nya rabatter!

    SvaraRadera
  7. Jag blir lite avundsjuk på era färger på blommorna där i norr, dom är mycket starkare än hos oss. Det såg vi också när vi var på riksmötet i Östersund men man kan ju inte få allt här i världen. Plötsligt blev det kallt och mulet +12 grader men kanske lite skönt för växterna ett tag. Ha det bra.
    Carita

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit