Välkommen hit till min blogg



måndag 21 maj 2012

Så vackert, så vackert..


Nu blommar min Soldanella alpina, Alpklockan för fullt och kan man bli annat är stört förälskad i denna skönhet??





Min sista Helleborus orientalis , Storblommig julros har slagit ut, så otroligt fin blomma. Jag gillar dessa prickar. Den köpte jag av ”danska” på mässan, minns inte hennes namn just nu. Köpte två stycken till av henne och alla lever en har blommat och den har jag visat, den första blommade så tidigt att blomknoppen frös, tyvärr för den var mörkblommig.



Nu har den Glaucidium palmatum 'Alba' , Vit lunddocka bekänt sin färg och den är vit!!!

Annars så är detta så vackert just nu den första grönskan i träd


Och i gräs.



Ha det gott!!

8 kommentarer:

  1. Så härligt grönt det är hos er nu, det går fort när det väl sätter igång! Min soldanella i torvkanten (rätt soligt ännu) mår inte jättebra. Hur har du dina? Underbar julros, förstår att du gillar den. Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Tänk, vad fort det går uppe hos er när det väl sätter fart! Soldanellan såg jag hos IngerR i helgen, lunddockan och den prickiga julrosen ser helt underbara ut! Och så - grattis, du vann köksträdgårdsboken! Maila mig din postadress så skickar jag den! Hoppas du får en fin vecka! Kram! Mia

    SvaraRadera
  3. Vilka ljuvligheter du visar, den vita lunddockan är verkligen vacker! Nu är det härliga tider vi har framför oss:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Ja man kan verkligen gå och vara stört förälskad varje dag, och lite till när man ser dina vackra bilder på den ena skönheten efter den andra.
    Ha en bra dag
    Vivian

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten!
    Soldanellan är jag redan kär i! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. Tack för att du visar alla de här fina bilderna! Soldanellan är verkligen vacker!
    Vit Lunddocka! Det visste jag inte att de fanns ens. Den ser fin ut!

    Kram/Märit

    SvaraRadera
  7. Vilka skönheter du har i din vård.
    I dag har vi sommar +27 grader.
    Ann.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina skönheter du har! Måste vara en fröjd att ha dem i trädgården och glädjas åt den vackra blomningen. Skönt att det börjar grönskas också. Det blir så mycket mer ombonat i trädgården nu.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit