Välkommen hit till min blogg



måndag 7 maj 2012

Nu bor jag i växtis:)


Äntligen så har jag börjat så smått att flytta ut i till mitt växthus. Det går inte fort men tar jag några lådor varje dag så blir det nog tomt inne så småningom. Eftersom jag inte är kurant än efter mitt fall så gäller det att ta det lugnt så jag inte spolierar hela växtsäsongen . Men oj så kul det är att åter få ha plantor i mitt egna byggda växthus. Det är inte världens vackrast men oj så kärt för mig…visst saknar jag det stora växthuset jag fick lämna men jag har ju en plats att driva mina plantor på nu i alla fall..

Några backar bar jag idag på skottkärran iallafall, men det är en hel del kvar inne än...



Idag så har även Corydalis solida 'Frodo' börjat blomma, även den inköpt av Janis Ruskans.


Vädret har varit strålande idag och all snö har åter igen smält bort, hoppas nu det var för sista gången denna vår.

Ha det gott!!

15 kommentarer:

  1. Vilken jättesöt Corydalis!

    Så välordnat det ser ut i ditt växthus! Du tar det väl väldigt lugnt nu, så kommer du att få en fin och blomrik sommar! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, man får dela upp det lite när man inte är helt kurant! Men man kommer långt med lite envishet, eller hur?
    Hoppas ni slipper mer snö nu./Titti

    SvaraRadera
  3. Man löser situationen efter de resurser och möjligheter man har och det är ju det som är så löser situationen. Ser jättefint ut.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Skönt höra du tar det varligt. Vilken läckert färgad blomma på den corydalisen!
    Det finns ögonblick då jag kan sakna mitt växthus på förra stället. Just vid våröppningen, då det fylldes upp, dofter, värmen och ljuset.
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt att vara i ett växthus, både för människor och växter. Corydalisen är jättefin, det får nog bli några fler Corydalisar i den här trädgården ser jag.
    Ha det bra!
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Underbart Berit att att snön har töat bort:) Lilla 'Frodo' är ju underbar!! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket!
    Jag har sått inne för första gången i små pluggplantor, det ser bra ut men hur vet jag när det är dax att plantera om?! Och här i skåne kanske man kan plantera ut dem direkt eller....? Kram Annica

    SvaraRadera
  8. Håller med Monne om att Frodo är så läcker.Så bra att du kan sätta ut i ditt växthus nu.Det är ju så skönt att få tillbaka sitt hem.Ha det gott.

    SvaraRadera
  9. Växthus borde alla få ha ett, det mysigaste lilla stället som finns. Ha det bra och var rädd om ryggen. Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Det är härligt med växthus oavsett storlek! Lukten, fukten, värmen. Och snart får du plats inne igen :)

    Veronica

    SvaraRadera
  11. Härligt att den otäcka snön är borta! Sånt vill man ju inte ha nu! Underbart för dig att kunna få ut sådderna i växthuset!
    Ha det bra nu!

    SvaraRadera
  12. Ett eget växthus det är toppen!

    Ha en fin dag

    Heléne

    SvaraRadera
  13. Jag tillbringar mesta tiden i växthuset också. Det är riktigt avkopplande.
    Vilken fin corydalis.

    Strålande väder idag.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  14. Vad härligt för dig att börja flytta ut och det ser ut som om det behövdes. Har varit ute tills nu och är helt slut men härligt trött...
    Ha det gott
    Annika
    Tack för alla hälsningar
    Annika

    SvaraRadera
  15. Du har sått en hel massa!! härligt att vara och pyssla i växthuset!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit