Välkommen hit till min blogg



fredag 25 maj 2012

Mer sippor till folket…


Jag håller fortfarande på hos granne och hinner inte med så mycket hemma just nu, men det kommer väl tid för det också. Men en hel skottkärra full med vit krollilja har jag just nu på min gård, från hennes trädgård..

Idag har det slagit ut mera vitsippor…Kan man annat än älska dessa underbar växter.

Anemone nemorosa ’Vestal’ vit dubbel vitsippa


Anemone nemorosa ’Robinsoniana’ blåblommande vitsipppa


Anemone ranunculoides semiplena ,halvfylld gulsippa


Anemone ranunculoides Gulsippa.


Välkommen hit Martina!!

Ha det gott!!

5 kommentarer:

  1. Oj vilka fina bilder...den dubbla vita sippan fick hjärtat att klappa extra sååå fin!!!

    Ha en skön helg...<3


    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Den dubbla, vita är helt enkelt bedårande! Jag måste börja Googla efter sippor och primulor. Jag är så avis på dig somm har så många fina!
    Njut nu av solen och värmen som äntligen kommit upp till er också.

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  3. Så fina sippor du visar. Det vackra blir nästan för mycket att ta in just nu, en överdos av intryck.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Min Vestal har börjat slå ut också Massor med blommor.
    I år tycker jag att det som blommar får så många blommor.
    Kanske för att våren har varit så blöt.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Jag älskar sippor! När de kommer är det verkligen vår! Du har så många fina!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit