Välkommen hit till min blogg



onsdag 9 maj 2012

Lycka är att få paket av trädgårdsvänner!!


Idag så har jag fått 3 paket i min brevlåda. Rena julafton var det för i två visste jag vad det var men i tredje visste jag inget. Två av paketen är byten jag gjort genom Facebook, det tredje paketet är från en kär vän i Göteborg som heter Kenneth. För vilken lycka det blev då jag öppnat alla 3 paketen, tänk 3 önskeväxter på en och samma dag!!!


I det första paketet var det Disporum flavens, Gult hundbär nått jag trånat efter ett tag. Ska bli så fint i mitt lundparti som jag gjorde förra året och tänkt utöka i år lite.

I det andra paketet låg Isopyrum thalictroides ,Vitsippsruta också en som jag tänkt ha i min lund som marktäckare.

I sista paketet låg Corydalis flexuosa 'Purple Leaves' Pandanunneört som jag också ville ha, just för det fina bladverket. Den vissnar ju ner undersommaren men jag får väl njuta av bladverket på våren då. Den ska också få stå i min nya lund.


Vilken tur att det kommer 5 ton jord i morgon!

Ha det gott!!!

11 kommentarer:

  1. Vilken lycka!!! Vitsippsrutan kom jag över nu i våras och den är verkligen söt:) De andra har jag inte (ännu) men kanske hittar man dem fortare än anat i sommar:) Har du nu fått hem så mycket jord så har du ju en del att pyssla med, var rädd om dig bara så du aktar nacken. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga växter du fått.

    Och 5 ton jord är inte dumt det. Det går åt mycket.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Fina växter du fått.Och massor med jord att köra ut.Men var försiktig.Tänk på nacken.Jag håller också på att köra ut jord Och det känns i kroppen.Kram.

    SvaraRadera
  4. Så fina växter du har fått :)
    Massor av jord det är inte dumt. Men ta det lugnt och tänk på din nacke.

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, va paket och det som är sååå skoj! Tur att du beställt "lite" jord oxå...hihi. Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Just nu är postlådan kul att besöka. Jag har hållt igen så jag får glädja mig åt andras inköp.
    Ha en bra dag
    Johanna

    SvaraRadera
  7. Hurra för trädgårdsvänner med stort hjärta och fina växter, och hurra för en kärra jord. Särskilt kärror som innehåller 5 ton! Gräv på och njut!!!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  8. Tänk vilka möjligheter Internet har öppnat! Här ser man igen exempel på det!
    Spännande växter du har fått!

    Kram! Märit

    SvaraRadera
  9. Vilken lycka! :-) /Leila

    SvaraRadera
  10. held og lykke med de ny planter.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera
  11. vad kul med paket med så fina växter i
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit