Välkommen hit till min blogg



tisdag 22 maj 2012

Jag ser dig allt och totalt slut ….


Ja nog ”ser ”den Glaucidium palmatum alba ,vit lunddocka.


Nu ikväll är jag totalt slut, det har varit en intensiv trädgårdsdag inte bara hemma utan även borta. Just nu hjälper jag en att skapa en ny rabatt och då gäller det att få bort gräsmatta. Jag ritade hennes rabatt ifjol då tanken var att vi skulle göra den, men olika omständigheter gjord att hon inte orkade med detta ifjol utan vi tar det i år.  
Så här ser stället ut som jag håller på att gräva runt.Det som är under träställningen är jordgubbar. Kantstenen ska ligga ner som en barriär runt och för att det ska bli lättare att klippa för henne. Vi försökte ta upp den idag, men där gick vi bet, tur hon har söner. Varav en är min svärson


Så här är det tänkt det ska bli eller nått ditåt….


Hemma igen fortsatte jag rensa och kantskära (ta bort gräsmatta) men nu är jag mör så ikväll blir det nog inga bloggar lästa…

Ha det gott!!

7 kommentarer:

  1. Kul att kunna hjälpa varandra:)Ta det försiktigt bara och akta din nacke. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Säger som Monne.Akta dig så du inte åker på ett bakslag.Känner igen den där känslan när kvällen kommer.När man sätter sig ner så somnar man nästan för man är så trött efter trädgårdsjobbet.Fast en ganska skön känsla,man vet varför.Kram.

    SvaraRadera
  3. Säger som de andra, ta det försiktigt! Maken har fortfarande stora besvär med ryggen - en månad efter rabattgrävningen!

    Kram/Märit

    SvaraRadera
  4. Lunddockan är så vacker, jag har den vita men skulle så gärna vilja ha en blå också, har försökt så frön men inte lyckats få någon att gro.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att du är så pigg igen att du orkar gräva;-)
    Ta hand om dig, så kanske vi ses över nån rabattkant nånstans i sommar!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Vilken fin vit Lunddocka. Vår vita är så liten , den blommar inte i år men den blå blommar desto mer.
    Sköt om dej.
    Carita

    SvaraRadera
  7. Vår docka har precis dansat färdigt så kjolarna ligger på marken. Men vilken dans det var! Man KAN gräva i slow motion och på knä med liten spade...men man vill ju bli klar också :)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit