Välkommen hit till min blogg



torsdag 17 maj 2012

Grönt…


Fy skrutt vilken sur dag med vädret igen!!!Regn hela dagen, tur man har lite jobb inne då. Idag har jag skolat om lite sådder och börjat rigga ner alla lysrören. Ska bli skönt att åter få tillbaka sina rum utan belamring av plantor.
Var och tog kort i trädgården men många av dem blev dåliga, just för regnet, så jag får ta nya en annan dag.

Idag började min rönn slå ut. 


Så trevligt det kommer att bli med grönska i träd och buskar. Gillar den här första späda gröna grönskan.

Ha det gott!!

5 kommentarer:

  1. Den gröna färgen som är om våren är den allra bästa.Så mjuk och fin i tonen.Och så har man ju längtat efter den.Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det eländigt med detta eviga regnande. Visst behövs det vårregn, men nu kan det gott bli lite sol också.
    Häromdagen visade du upp en bild på en vit gräslök i trädgårdsforumet. Skulle verkligen vilja ha den i min trädgård. Var fick du tag på frön? Eller köpte du färdig planta?
    Hoppas vi får bättre grävar och fotoväder idag.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt när man med blotta ögat ser hur det grönskar.
    Håppes på finväre djönning hälja...=)

    Ha en skön helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Härligt! Inte vädret då, har varit kallt, blött och trist här med, men idag skiner solen från en klarblå himmel :-)

    SvaraRadera
  5. I eftermiddags kom äntligen solen till oss :) hoppas nu värmen oxå vill infinna sig Kram Suss

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit