Välkommen hit till min blogg



onsdag 16 maj 2012

Första vårdagen med värme…


Idag har man faktiskt kunna ta av sig kläder, helt underbart och allt bara exploderar!!! Man kan nästan se med blotta ögat hur löven vecklas ut nu, men bara nästan. Hoppas nu vädret håller i sig så jag kan bli klart med lååånga rabatten imorgon. Trött då jag kommer in och orkar just nu inte kommentera alla era bloggar..återkommer:)

Det fortsätter och börjar blomma för mig ..och en del står i startskottet…
Den som står riktigt i startskottet är blomman på Dalmera palmata, sköldbräcka. Det är en växt som blommar först sen kommer bladen.


Sanguinaria candensis, Enkel Blodört ser så kaxig ut där hon står…


Primula vulgaris, jordviva denna har en sådan underbar lila färg med en röd ring.


Anemone nemorosa ’Greeen fingers’ blommar mer och mer för varje dag…


Pulmonaria officinalis, Fläcklungört har börjat blomma.



Ha det gott!!!

14 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig, att det fortsätter att vara skönt väder. Det är en underbar tid nu, men det får inte bara bli arbete, man måste hinna njuta lite också, att bara sätta sig ner och filosofera lite, gör gott i våra frusna själar. Ha en skön helg./Titti

    SvaraRadera
  2. Härligt Berit, snart är ni i kapp oss här nere:) Håller med dig om att det varit skönt med lite värme, man kan inte tro att vi har gjort halva maj och det fortfarande är så kallt. Ha det gott/(Monne

    SvaraRadera
  3. Visst var det härligt med värmen igår... sommar känslor till och med...=)
    Just nu regnar det då hos mig i Hortlax...men regn behövs oxå.

    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Berit! Oj, vad jag unnar er där uppe en fin vår! Hos mig har 'explosionen' avtagit i och med kyla,regn,blåst. Nå. Snart får jag emigrera - till Norrland;)))!

    SvaraRadera
  5. Glömde underskriften;)!
    Alltså,Bara gamla Anja

    SvaraRadera
  6. Även här har det vart skapligt väder.Inte så varmt men solen skiner.Hoppas på mer värme nu och önskar dig detsamma.Kram.

    SvaraRadera
  7. Sköldbräcka har jag nog aldrig sett. Spännande. Ser fram mot bild på blomningen :-)

    SvaraRadera
  8. Så fint det blommar i din trädgård, ja gårdagen bjöd på härligt väder. Man tar liksom för givet att det ska vara fint väder nu när det är vår. Att vi för en månad sedan promenerade ovanpå skaren har vi glömt nu när snön är borta.
    Dagens vår-regn gör att det grönskar ännu mer, ja det är i alla fall min tröst just nu.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  9. Blodöretn hade en fantastisk färg. Mycket snygg!
    Det blev en fin vårdag, men nu är det grått igen. Men man slutar inte hoppas. :-)

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Härligt att ni har fått litet värme där uppe i norr!
    Här är kylan tillbaka igen och nyss hade vi en hagelskur!

    Den där jordvivan ser ut precis som min, som heter "Wanda"

    SvaraRadera
  12. Det är för härligt att se all vårblomning hos er! Kan tänka mej att det snart nästan är svårt att hinna med allt med kameran. Här är det mest räegn och runt 6-7 grader men SMHI lovar att om några dagar ska det bli lite varmare, hoppas! Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Så tuff blodörten ser ut :) får kolla in hur de ser ut i blom Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Skönt att ni börjar få lite vår där uppe också, det ser nästan ut som hos oss nu. Hoppas det håller i sig ett tag. Ha det bra./Carita

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit