Välkommen hit till min blogg



söndag 6 maj 2012

Efter snö så kom solen…


Idag har jag varit och inspekterat trädgården lite efter gårdagens snöfall, idag har vi haft sol och mycket av snön har tinat bort men inte all. Ingen växt verkar ha tagit skada i alla fall av vad jag kan se hittills. De har bara skakat av sig snön och fortsätter växa, kallas växtkraft.


Och en del de bara fortsätter där de slutade, här är det Primula elatior, lundvivan som fortsätter att knoppas och slå ut.


Imorgon om jag orkar ska jag börja sätta ut växter i växthuset, får ta det sakta eftersom min nacke inte är okej än. Ska bli skönt att få växtfritt inne…

Ha det gott!!

8 kommentarer:

  1. Härligt att se dina tuffingar till vårblommor. Vad är väl lite snö för dem, snön smälter ju förhoppningsvis så snabbt att de snart har glömt helgens snökaos.
    Hoppas det går bra med växthuset imorgon, att känna doften av sommarregn därinne när det ännu doftar snö ute, är härligt.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Ta det så sakta nu när du ska bära växter.Så länge du fick besvär efter ditt fall.Inte kul.Håller tummarna för att det ska gå bra.Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det slutat snöa hos er däruppe! Hasta nu inte för mycket med bärandet, även om jag vet att det är skönt! Jag ska också börja växthuslivet den här veckan! Hoppas på en fin vecka! :) Mia

    SvaraRadera
  4. Såg att ni fått snö... Helt galet och jag skulle få krupp. Hoppas det smälter fort som attan och att det blir ordentlig vår!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Hej Berit!
    Ja. Vädret har varit helgalet även här, en slags hopp-och-förtvivlan-klimat. Bloggaren Anje i boende i Holland men, sommarboende i Frankrike beskriver sak samma.
    Det där med snötäcke är nog mes otäckt för psyket än för växterna - som tur är. Men nu Berit har jag ansträngt mig till det yttersta för att smöra makterna där uppe! Nu blir det äntligen - om ett par da'r - en RIKTIG försommar!

    /Anja

    SvaraRadera
  6. Tänk, de ser knappt deppiga ut fast det ligger snö på dem! Själva går vi ju två steg bakåt vid minsta frostknäpp.

    SvaraRadera
  7. Skönt att växterna klarade snöfallet - tror egentligen att frosten är mycket farligare, även om den inte syns lika tydligt som snön.
    Vilken fin tuva av Lundvivan! De blommar nu också i ett skuggigt hörn hos oss.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit