Välkommen hit till min blogg



onsdag 2 maj 2012

Det gror i krukorna jag tog in…


I höstas så lämnade jag en del sådder ute för de hade inte grott. En del hade grott men jag lämnade dem i krukorna istället för att skola om dem, oftast är det bättre. Jag tog in krukorna för ett tag sen för att driva dem lite hårdare och nu gror det för fullt.



Idag så har jag vårstädat 2 rabatter till, det går inte fort men det går framåt i alla fall. Jag får ta det lugnt eftersom jag inte är bra i nacken än efter mitt fall. Det har blåst småspik idag om inte varit något skönt trädgårdsväder och jag har haft både täckbyxor och täckjacka på, men blir lite avundsjuk då jag läser att ni har rena sommarvädret, men det kommer väl hit också någon gång. Fast de har visst lovat snö till helgen, man för ju hoppas att den prognosen slår in.

Nu är det nära att den blommar...Dicentra cucullaria Sjömanshjärta




Välkommen hit L.I.

Ha det gott!!



10 kommentarer:

  1. Det är härligt när det gror. Va! Mera snö på gång!
    Suck...
    Ja än är det vinter kvar säger Far...

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det gror i dina småkrukor, man blir så lycklig.
    Värmen kommer nog snart till dig också. Ditt sjömanshjärta är så fint.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att vi gör samma saker Berit.
    Jag startade växthuset igår och tog då in krukorna som stått ute i vinter, det har börjat gro lite här ock där. Jag tänkte att det skulle få lite extra hjälp de övriga krukorna.
    I förrådet där frösådderna har stått blev perfekt.
    Nu är ett 1-åringarna som jag håller på att skola om. Huvva vad många det blir. Men jag får plantera tätt.:o)

    Jag såg att Sjömanshjärtat börjat komma upp också.
    Du hade ett Silverhjärta läste jag vart har du köpt den skulle vilja prova.

    Idag så är det sol men det blåser så in i nordens, fast lite plus i berövelsen marken torkar nog upp snabbare nu.

    Jag fick Hjärtbladet igår och såg att du skulle ha öppen trädgård när det är kretsmöte .Jag skulle gärna komma och kika hos dig men vet inte om semestern går norrut iår. Kanske.

    Det är riktigt trevlig med alla trädgårdsbesökare.
    Vi hade öppet när hela Västerbotten hade sommarmöte för några år sedan. 250 personer kom under dagen. helt otroligt.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå det skulle vara kul om du kom, kan ni inte då så står ju Piteå kvar och du är välkommen hit när du vill.Det brukar finnas sängplats här också men just under sommarmötet är det fullt i huset.
      Det är första visningen jag har i min nya trädgård, i den gamla hann jag ju ha ett antal...visst är det lite pirrigt.

      Radera
  4. Visst är det härligt när det gror i krukorna. Mina står kvar ute, jag har ingen plats inne eller i växthuset. Hoppas att ni slipper mer snö och får lite vårvärme.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  5. Underbart är det när det gror.
    Inte vill vi ha mer snö.Näää fy!!!
    Vacker bild på ditt sjömanshjärta.

    Ha en fin dag
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad kul att du anslutit dig till min blogg. Det är visst konstigt att läsa att ni har snö ännu när vi har 20+ grader och 'korta kjolar på stan'. Det ska bli kul att se edin växtexplosion som kommer nu.

    SvaraRadera
  7. Attans, hade skrivit ett låååångt inlägg och skulle bara avsluta när det heltplötsligt försvann:( Nu orkar jag inte skriva om allt igen:( Vill bara säga att det är kul att det går framåt för dig;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. Förgrodd sen i höstas(!) :)

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att det gror hos dig!! I mina krukor som jag sådde ute i januari händer det inte så mycket ännu..
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit