Välkommen hit till min blogg



lördag 24 mars 2012

TITTA,TITTA VAD JAG HITTAT!!!!

Igår så hittade jag nått som gav mig både glädjerus och glädjerop. 
Snöklockor i knopp…nu finns det hopp även för mig. Fast jag måste väl erkänna det finns hur mycket snö kvar som helst och detta är en rabatt som jag gjort eftersom jag vet av erfarenhet att där tinar det först på våren, så i den planterade jag mycket vårblommor, bara för att jag skulle kunna njuta tidigt:)


En annan som har bråttom är Löjnatshjärta…

Ha det gott!!




18 kommentarer:

  1. Härligt...det finns hopp även för dig som bor norrut:) /Helen

    SvaraRadera
  2. Oj, Sverige är verkligen ett avlååååååångt land. Grattis till vårtecknen!

    SvaraRadera
  3. Jag glädjs med dig!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Härligt att hoppet spirar även norrut. Inget sådant synligt här ännu. Gunnel i Södra Byske, vid havet.

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt när man hittar de första på våren.Trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt att våren kommit upp till dig med! ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  7. Underbart Berit! Gläds med dig... O när det börjat går det fort 8-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  8. Härligt att snön börjar försvinna hos er, här har vi knappt haft snö alls i vinter, bara trist barfrost. Men jag skulle inte ha något emot lite sol och värme som andra verkar ha fått.
    Ha det gott!
    Eva

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att det spirar hos dig!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Men det är ju i den rabatten man vill ha sina vårlökar, där de visar sig fortast. Hur går det med löjtnatshjärtat då...hoppas det inte fryser när kylan slår till igen.

    SvaraRadera
  11. Härligt Berit.

    Nu går det framåt även för oss här i norr.
    Idag regnar det och är plus grader.

    Hoppas att det fortsätter .

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  12. Åh vad härligt;) förstår din glädje, här vill inte snöklockorna alls;( men skam den som ger sig någonstans i trädgården ska de väl trivas. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  13. Oh, så roligt!! :-) Här är ännu en bit kvar... Men snart så!

    /Annika

    SvaraRadera
  14. Det var fiffigt av dig att göra en första vårtecknen-rabatt.
    Det är ju så roligt när de första topparna sticker upp!

    Fast Löjtnantshjärtan kan vara väldigt känslig för senare frost och det nya kan frysa bort. Det hände oss för någon vår sedan. Det kom nytt senare, men inte lika rikligt som det brukar vara.

    Ursäkta litet kapning, men jag vill skicka en extra hälsning till Gunnel i södra Byske. För massor av år sedan bodde jag i Fällfors och jobbade i skolor runt Byske.

    SvaraRadera
  15. Grattis!Det finns nog inget bättre än vårens första knoppar!? Och snön är snart omvandlad till vårfukt och sätter ännu fler knoppar igång:)

    SvaraRadera
  16. Vilka fantastiska småttingar du har där under snön. Livsvilliga, kan man säga.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  17. Tjoho! Vilken lycka, det är löjligt så man blir då det våras.

    SvaraRadera
  18. Härligt när snön smälter undan och man ser att täcket har värmt och att en del växter faktiskt mår gott där under snön så att de kan sätta fart direkt när de väl tittar fram.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit