Välkommen hit till min blogg



lördag 17 mars 2012

Idag såg jag dom….

Idag såg jag dom, svanarna har kommit!!Två stycken flög över mitt hus så nu är våren här!!! Fast man grubblar ju hur de ska klara sig här, för jag har svårt att tro att det finns öppet vatten någonstans. Tyvärr hann jag inte ta kort ..
Idag har jag också börjat se lite mera av den totalt insnöade trädgården om än inte så mycket så glädjer det lilla gröna mycket!!
Vi har haft varmt väder i några dagar och det gör mycket för snön, lite mer försvinner för varje dag. Jag har suttit en stund i dag i solstolen och lapat sol men nått är fel på mig för jag hann bara sätta mig så gick solen i moln:)


En Rhododendron som jag köpte hos Lindhults ifjol verkar ha klarat sig..än

Daphne mezereum ,Tibast. har börjat slå ut...


En Aurikel  som nästan står i snön



 En Primula pulverulenta, våningsviva som har börjat komma med blad.




Vi har haft varmt väder i några dagar och det gör mycket för snön, lite mer försvinner för varje dag. Jag har suttit en stund i dag i solstolen och lapat sol men nått är fel på mig för jag hann bara sätta mig så gick solen i moln:) 

Ha det gott!!

13 kommentarer:

  1. Härligt att du har så många vårtecken! Här har vi precis ÄNTLIGEN blivit av med snön, förutom den upplogade snöhögen den får man väl ha kvar till midsommar!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite vårtecken. Jag såg och hörde sångsvanar idag. De låter som attan...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med vårtecken från din trädgård, jag längtar så tills snön är borta.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  4. Mysigt , här ligger det flera hundra sångsvanar och de låter långt in på nätterna. Men det gör inget. Skönt att du börjar få vår du med. Ha en bra söndag! Pia

    SvaraRadera
  5. Lite grönt som tittar fram ur snön får hjärtat att slå ett extra slag.MVH

    SvaraRadera
  6. Härligt med vårtecken:)
    Ha en skön söndag/T

    SvaraRadera
  7. Svanar är jättevackra! Men brrr, hoppas snön försvinner snart hos er, här är det faktiskt helt borta nu.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Jag har också den effekten på solen: En jobbardag då flödar solskenet, en ledigdag är det antingen gråslask eller full storm!
    Nu är det bara att hålla ut, så försvinner snön och det blir äntligen barmark. Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  9. Ja, då har våren anlänt hos dig.
    Jag får nog ta en tur ut till sommarstället ock kolla hur det ser ut. Men jag tror inte att det är så mycket som sticker upp än.

    Vi hade plus 10 igår en fantastiskt fin dag.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt vårtecken...måste spana mot skyn så att jag inte missar nästa gäng...=)
    Det finns gott om öppet vatten efter dessa varma dagar så du behöver inte oroa dig...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Sköna vårtecken!
    Din Rhododendron ser jättefin ut. Tänker du skydda den mot vårsolen? Om det fortfarande är tjäle kvar i marken, så kanske vårsolen väcker den för tidigt.

    SvaraRadera
  12. Jag hörde de första svanarna i torsdags och det är alltid lika stort varje år! De kommer som med budskapet "hallå Helena, du överlevde vintern!" De får mig alltid att springa ut på gården bara för att se dem. Kommer alltid en liten tår också, Pinsamt.

    SvaraRadera
  13. Thank you for visiting.
    I was also very fun to watch as the snow melts and the plants are starting to wake up :).

    Aukse

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit