Välkommen hit till min blogg



onsdag 28 mars 2012

Ett litet rött paket kom inte, men väl två andra.

Vilken lycka det är att gå till brevlådan och upptäcka att det är plantpaket där. Den förmånen har jag haft nu i två dagar, hittat paket med växter där.


Igår så kom det julrosor både mörk-blommande och vita.



och idag kom det Corydalis buschii.


Nu är de planterade och satta under lysrör till jag kan plantera ut dem.

Det är en otrolig givmildhet det finns bland trädgårdsvänner, det är ju inte bara en växt man fått genom åren av forumister och andra trädgårdsvänner.

Jag måste få tacka för alla bra tips om att hålla katter borta från rabatter, alla ska prövas.

Jag vill hälsa alla er nya följare välkommen till min blogg, jättekul att ni hittat hit.

Ha det gott!!!!


11 kommentarer:

  1. Visst blir man överlycklig när man får paket eller kuvert från trädgårdsvänner:)) Det blir riktiga dagförgyllare;) Ha det got/Monne

    SvaraRadera
  2. Alltid lika kul med sådana paket. Innehållet blir till minnesväxter, som betyder mer när man vet vem som vårdat dem från början.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Trädgårdsvänner kan man inte få för många av.Och givmilda sådana är ju underbart.MVH

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det låter att få växter av trädgårdsvänner!

    Ha det gott//Ulrika

    SvaraRadera
  5. Så roligt med givmilda trädgårdsvänner!
    Det åker troligtvis en hel del sådana paket runt i Sverige nu! :-)

    Ha en fin dag!
    Märit

    SvaraRadera
  6. Så fin och trevlig post Berit! Ja visst är det underbart hur man odlar vännerna i rabatterna. Jag blir alltid så varm i hjärtat när jag tänker på det...

    SvaraRadera
  7. Helt fantastiskt att få så fina växter av trädgårdsvänner.
    Det förgyller verkligen vardagen.

    Är allt bra med dig?

    Ha en fortsatt fin vecka

    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga skatter du hittar i din brevlåda! Ja, visst är det fantastiskt (:D
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Tur att det fortfarande finns snigelpost som kommer med små roliga paket lite då och då. Beställda, "fådda", önskade. Alltid så kul att packa upp dem. Bättre än julafton.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Paket är bland det roligaste man kan få. Lycka till med plantorna!

    SvaraRadera
  11. Bloggvärlden är underbar. Vad kul med paket.

    Kram

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit