Välkommen hit till min blogg



fredag 16 mars 2012

Blommig fredag - Vårtecken

Dagens tema på blommig fredag är Vårtecken. Så här har jag tolkat dagens tema vill du se andras tolkningar så finns de hos Roses andstuff
Här uppe i norr är det svårt att visa någon vårblomma ute just . Vi har fortfarande ett snötäcke som heter duga och visst har det börjat smälta så man kan se lite grönt runt husgrunden och runt vissa träd. Jag har sett och visat utslagen videkisse för två veckor sen. Men i det stora hela ..NÄÄÄ inga vårblommor ute hos mig i alla fall, fast jag hörde igår att det finns utslagna blåsippor i Piteå så långt borta är det inte.

Det säkraste vårtecken som finns här uppe just nu är då man tar ut solstolen i snön för att ligga och lapa sol.


 Nog har vi snö så det räcker. Någon som vill ha???

Lite har det tinat och kan kan se lite grönt i allafall runt träden.


Ha det gott!!

34 kommentarer:

  1. En fantatsik vårhelg önskar Eva Linnea (Villa Linnea)
    Hoppas ni kan sitta i era solstolar och känna solstrålarna värma mot kinden!

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket snö du har kvar! Vi har ingen alls och det börjar klia ordentligt i odlarfingrarna. Snödropparna har blommat i flera veckor, några primulor har till och med slagit upp sina första blommor. Så egentligen borde jag väl göra ett inlägg men är inte riktigt på hugget ... Får väl gå runt och kolla hos andra.
    Ha en riktigt skön helg! /Leena

    SvaraRadera
  3. Men...så mycket snö! Ja, här blir man påmind om hur långt vårt land är! Hoppas du snart också får njuuuuta av vårens tecken!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  4. Om bara solen kommer fram så kan du säkert få en fin stund i solstolen med en god kopp kaffe/choklad. Håller tummarna för att du också ska få vår snart.
    kram mia

    SvaraRadera
  5. Att njuta av solen är verkligen inte fel. jag vill inte ha någon snö från dig men det kommer säkert bakslag här oxå, snö till påsken hör inte till ovanligheterna.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Ha Ha! Jag tänkte först ta bilder på mina solstolar, men dina var ju klart bäst. Positiva tankar och en skön helg till dig Berit. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Hu vad mycket snö. Skönt att våren är på gång i alla fall. Hihi, skönt med solstolarna.
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Fy farao med så mycket snö;( Men att sitta och lapa sol är ju inte helt fel det heller:) Snart ska du se att våren kommer till dig också:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  9. Säger som Monne: Fy farao med så mycket snö! Fast jag vet hur fina vårvinterdagarna kan vara i Norrland, så det går att njuta av det också!
    Men våren är på väg även till er, så om några veckor har säkert ni också krokusar i rabatterna.

    Skön helg tillönskas!

    Märit

    SvaraRadera
  10. Flotte forårsbilleder du viser.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente

    SvaraRadera
  11. Ja, där hoppas jag du kan sitta i helgen och lapa sol :-)
    Här är snöfritt men inte så långt kommet ändå, men visst är det skillnad mot i fjol. Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  12. Mmm, åh ja, i helgen ska trädgårdsmöblerna fram. Ett härligt vårtecken!
    Ha en skön trädgårdshelg,
    Charlotta

    SvaraRadera
  13. Enda boten är att botanisera i blomsterhandeln. En primula på köksbordet kanske en kruka pärlhyacinth. Det gäller att vara påhittig. När jag fick se att det stuckit upp snödroppar genom snön för en vecka sedan blev jag överlycklig. Jag önskar dig en härlig helg! Zinnia

    SvaraRadera
  14. Kul, jag är övertygad om att det är härligt att sitta där.
    Ha en skön vårhelg.
    Vivian

    SvaraRadera
  15. Va, blåsippor, utslagna i Piteå?? Vart? Det kan väl inte vara de vi såg ifjol...? Minns du när det var vi kollade på dem ifjol?
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte det Emme. Däremot visst vid en husvägg:)Jag ringer när det är dags för dom:)

      Radera
  16. Ja vi har ju ungefär likadant i snömängd.
    Idag så har vi haft en fantastiskt fin dag plus 10 och sol.

    Ha en riktigt härlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  17. Nej tack! Har precis blivit av med vår snö så mer vill jag inte ha :-)
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  18. Hoppas du får användning av dom stolarna i helgen! Nog har ni snö,men jag tror vi har mer.
    Önskar dig en solig helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  19. Vårvintern är ändå fantastisk uppe hos er. Blommorna kommer såsmåningom de med.
    Trevlig helg,
    Carina

    SvaraRadera
  20. Heisann!
    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves... våren kommer snart til deg også ;:OD)

    Go' hælj!

    SvaraRadera
  21. Go kväll Berit!
    Jo, vi bor i ett avlångt land...Här i Skåneland rusar våren på...
    trevlig helg på dig!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  22. Hej, hej Berit!
    Nog har du vårtecken så det räcker och mer därtill i din fantastiska inomhus'barnkammare';)!
    Dessutom finns kanske det bästa vårtecknet inom oss själva när vi, så som du, plockar fram solstolen i snön för "att lapa sol";)))!Hehhee!
    Ha't gôtt!/Anja

    SvaraRadera
  23. Vilket fint ljus det var på solstolarna!!! Gissar att du njuter där så fort du har tid. Det gör jag ute i min hörna!! Här hos mig har ju våren kommit betydligt längre. Men än har jag inte helt räknat bort snön. Hoppas du får en helt underbar helg/Gela

    SvaraRadera
  24. här är snön borta, bara lite is kvar. Din snö töar nog snart så det syns lite mer grönt. :)

    SvaraRadera
  25. Vad skönt att du hittade lite grönt till slut! Snön kan du gärna få behålla. Får väl hoppas du slipper den snart. /Anette

    SvaraRadera
  26. Ser att vi kan ta varandra i hand! Men det är lite grönare hos mig. Ett rejält vårregn så försvinner nog både din snö och min!
    Önskar dig en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  27. Kul bild med solstolarna! Du ska se att snart är snön borta hos dig också!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  28. A beautiful sky can make up for little color on the ground

    SvaraRadera
  29. Brrr, mycket snö kvar men solstolarna tycker jag är ett härligt vårtecken, för när solen väl är framme så värmer den ett fruset trädgårdshjärta! Snart har ni våren hos er också!
    Ha det så gott i helgen!

    SvaraRadera
  30. Härligt med solstolarna..låt inte snön hindra ; )
    /Cika

    SvaraRadera
  31. Med en varm pläd runt benen kan det nog vara härligt i snön!
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  32. Nämen behåll den du jag vill inte vara girig på någe sett ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  33. Solstolar ger en härlig vårkänsla :=)
    Snar ser vi blommorna komma upp ur rabatterna också.

    Ser i ditt tidigare inlägg om att du odlar Porslinstjärnan.
    Den frösådde jag för flera år sedan och den har aldrig haft några övervintringsproblem. Blommar fint hela sommaren.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit