Välkommen hit till min blogg



fredag 30 mars 2012

Blommig fredag - Krukplanteringar

Dagens tema på blommig fredag är Krukplanteringar. Så här har jag tolkat dagens tema vill du se andras tolkningar så finns de hos Roses and stuff.

Med sorg gör jag detta sista inlägg för denna säsong av Blommig fredag. Det har varit kul att både grubbla hur man ska tolka teman, leta bilder eller ta nya kort för det. Men till hösten är det ju tillbaka igen, förhoppningsvis. Jag vill tacka dig Katarina för helt underbara teman som du kommit på.

Så den här sista gången så vill jag skoja till det lite…men bara lite. Krukplantering kan man tolka på olika sätt.
Kanske så här??



Eller så här, förra sommarens hit, Törnrosas kjortel i amplar.


Ha det gott!!


26 kommentarer:

  1. Känner som dig att det är lite sorgligt men till hösten är det ju dax igen!!

    Fin plantering i snön :-))))

    Törnrosa kjortel är så vacker. Måste testa att så den nåt år.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också att Blommig Fredag fortsätter.

    Kul med snöplantering.
    Vi fick lite påfyllning i natt så nu är allt vitt igen.:o(

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Törnrosa kjortel var ju jättevacker! Den var en nyhet för mig. Många av mina krukor ser ut som på din övre bild, för jag har planterat sommarlökar/knölar i dem.
    Ha en fin helg,
    Carina

    SvaraRadera
  4. Haha, undrar om det funkar med zinkkrukor också;-) Törnrosan var jättevacker! Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  5. Planteringen i snön är ju lättskött om inte annat :) Törnrosa kjortel var jättevacker! En riktig önskeväxt ... får nog kolla på färdiga plantor för det är väl för sent att så nu.
    Ha en skön helg! /Leena

    SvaraRadera
  6. Krukplantering i snön.. haha.. ja så kan man skoja till det och det var ett bra sätt! Kram o ha en fin helg..Moa

    SvaraRadera
  7. Törnrosas blev läcker i ampel.Hoppas min kommer bli lika fin.Kram

    SvaraRadera
  8. Så praktiskt...du slipper ju i alla fall vattna!
    Törnrosas är jätte-söt och färgen är läcker.
    Kram/Randi

    SvaraRadera
  9. Hej igen.. har visst varit inloggad med min jobbblogg för mina elever.."mode o design" den kommentaren ovan, men det var bara lilla jag =).. Moa

    SvaraRadera
  10. Plantering för alla väder! Törnrosa kjortel är så söt! Jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  11. Fin bild på Törnrosas kjortel!

    Krukplantering var ett passande namn! ;-)

    Märit

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig tolkning, Berit! Suck ja, det kommer att bli lite tomt nu ett tag, utan Blooming Friday...
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Haha kul tolkning av temat;)) Törnrosas kjortel har jag tänkt att så i flera år nu men glömmer alltid av det:( Kanske kan jag få tag i en färdig planta till sommaren:)) Nu vill jag inte så mera i år:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  14. Fin tolkning ; ) Och jättefin ampel!
    /Cika

    SvaraRadera
  15. Flot fortolkning.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente / hbt.finus.dk

    SvaraRadera
  16. :):):) Men, det ser väl vem som helst att du kallstratifierar i krukorna på översta bilden? Törnrosas kjortel är underbar, men i år har inte mina grott alls (troligtvis för gamla frön)... Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  17. Berit, what plant is in the second picture? It's very interesting.
    Have a nice weekend !

    Aukse

    SvaraRadera
  18. Törnrosas kjortel har jag bara sett på bild och läst om. Har ingen egen erfarenhet men det vore roligt att testa den. Och du beskriver den ju som "sommarens hit" och då måste den ju vara bra, gissar jag?!

    Ha det bra i helgen
    Kristina

    SvaraRadera
  19. Så snyggt med Törnrosas kjortel i ampel, jätteläckert!! Jag har tänkt så den flera gånger, men ännu har det inte blivit av.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  20. Vilken underbar tolkning...haha...=)

    Tack för tipset med törnrosaskortel den har jag bara provat på uppför spalje...blev ju jätteläcker i ampel.

    Ha en skön fredag...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  21. Ska prova Törnrosas kjortel i år för första gången. Kul bilder! Kram Pia

    SvaraRadera
  22. Snökrukorna var läckra! DSen blev det ju sommar och härligt.
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  23. Kul tolkning!
    Ha en skön helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  24. Kul tolkning av temat! Jag måste säga att jag gillar din krukplantering i snön. Den verkar så lättskött och bra. Glad Påsk. Hoppas att du känner dig bättre.

    SvaraRadera
  25. hihi, gillar din första tolkning. :)

    SvaraRadera
  26. Häftigt med krukor som växer ur snön ;)! Sådana behövs ju alltid. Fröar de av sig också? De heter väl på vetenskapska Amforo piccolo 'Berit'? Kan man få tigga några fröer;)))?!
    (Nä, nä Berit! Inte drottning av Gunnilse utan drottning av krukodlingar;)))!)/Anja

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit