Välkommen hit till min blogg



måndag 23 januari 2012

En rabatt jag gjorde i min gamla trädgård..

Denna rabatt gjorde jag i min gamla trädgård, den hann aldrig bli klar för en skilsmässa kom emellan. Men jag var mycket nöjd med den och har ju haft funderingar på att göra nått likande här men det blev skogsrabatten istället. Man ska ju inte upprepa sig men den kanske kan ge er någon inspiration. Jag var även denna gång inspirerad av skogen då jag gjorde denna rabatt.


 Jag har använt sand i botten sen har jag använt stenar i alla olika storlekar, mossa och så hade mitt ex hjälpt mig att såga bitar av en tall som jag ville ha som dekoration. Sen så har jag varit i skogen och hämtat lite grann också. Gamla stubbar bland annat.





 så här lång hann jag...


Ha det gott!!


18 kommentarer:

  1. Häftigt! Skulle vara kul att se den efter några år när allt är mera uppväxt:) Fast det är kanske inte längre möjligt efter omständigheterna. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää och faktiskt så är jag nog inte så hågad till det heller. Det är förfluten tid.

      Radera
    2. Hej Berit härlig rabatt du hade gjort.

      Jag har problem med att kommentera hos dig, därför hamna min kommentar här under... "svara" Det är en bugg i blogger. kolla dessa länkar

      http://fixa-din.blogspot.com/2012/01/mer-kommentarsproblem.html

      http://minplatsisolen.blogspot.com/2012/01/kan-du-inte-kommentera-kolla-har.html

      om du lägger till knappar ska det gå att kommentera. Har du lust att prova, lägga till knapparn, så ska jag gå in senare och försöka kommentera... "som man ska" och inte på "svara"

      vore kul om det fungera för jag vill oxå ha inbäddat kommentarer så man kan lägga till "svara"
      kramis.

      Radera
  2. Men så fint, du hade verkligen något stort på G. Skogen och stenarna i en salig blandning.Trist att det blev separation, från rabatten... Fniss och varm kram! Du kan väl försöka återskapa en.. / Pia

    SvaraRadera
  3. Jätte fint ....gillar stenar så mycket . Visst får jag inspiration. Tack!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad mycket du hann göra och många timmars arbete också.

    Stenar det har jag gott om så lite av dina ideer kan jag nog förverkliga.

    Jag håller tummarna för att det skall lyckas med Hegemone
    så att jag får några plantor. Jag har inte sått den förut. Det värsta det är ju när jag ser att groddarna börjar lägga sig. Jag har vattnat med Nemablom men man kan ju aldrig vara säker.Men än så länge så står de rakt upp.:o)))

    Ha det gott
    Gunilla

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag håller tummarna Gunilla att du lyckas för den är ju jättefin. Det kan ju också vara så att den bildar rot första året som liljor gör och andra perenner( veratrum).

      Radera
  5. Stenar är verkligen fint!
    mvh Malena

    SvaraRadera
  6. Ohh - hur ser den ut nu undrar jag? Ja, att den kanske är täckt med snö exakt nu förstår jag men... när snön är borta? Eller tog du med dig lite växter och pynt när du började med din nya trädgård?

    Jag har också lämnat en trädgård och ibland undrar jag hur där ser ut nu. Men så är det... man flyttar ibland. Dessutom är det ju roligt att få sätta tänderna i nya projekt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Jag har ingen aning hur den ser ut nu om den överhuvudtaget finns kvar, en del växter är då borta från den...

      Radera
  7. Himmel så fint du hade gjort där.Måste ha gjort lite ont att behöva lämna den.Hoppas du fick ta med dig plantor.Men nu är ju din nya trädgård så fin.Kram

    SvaraRadera
  8. Vad fint det blev med stenar och mossa!

    Tack för ditt tips om tomater i min blogg, det gjorde ju också att jag hittade hit till dig! :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  9. Wow! Du är ju värsta trädgårdsmästaren;) Jättefint!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Otroligt vacker, annorlunda och nyskapande rabatt. Så fantastiskt duktig du är...

    SvaraRadera
  11. Så fin! Du är duktig du!

    Hoppas den är uppskattas fortfarande av den/de som har äran att ha den nu.

    SvaraRadera
  12. Nu gick det... att kommentera. Jag logga ut och sen in igen. Då gick det =) och det gick utan att du lagt in knapparna...
    Hmmm, jag testar vidare, det verkar som att knapparna inte var lösningen iallafall!!??

    SvaraRadera
  13. Vilken fin rabatt...hoppas att den blir väl omhändertagen utan dina gröna fingrar.
    Jag har en utmaning till dig...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit