Välkommen hit till min blogg



måndag 7 november 2011

Mina virkade ljuslyktor

Nu är det värmeljuset tid, visst är det härlig och underbart att man kan ha ljusen tända nu på kvällen ?? De lyser så underbart och skapar en härlig stämning i rummet, man går ner lite i varv då de tänds. Jag har virkat två överdrag eller kanske rättare sagt två påsar som jag trätt över vanliga glas. Det var och är kul att virka dessa så jag gör fler, jättekul att äntligen efter många års frånvaro av handarbete känna att jag fixar att handarbeta igen även om jag måste tänka mig för då jag gör det och inte hålla på så länge . Men det ger en stor glädje då jag håller på.

Ha det gott

14 kommentarer:

  1. Men oj vad fina de var! Jättefint sken! Får tydligen lov att lära mig virka!

    SvaraRadera
  2. Jättefint med ljusen som lyser igenom.
    Mvh Malena

    SvaraRadera
  3. Hejsan Berit!
    Vilka otroligt fina ljuslyktor! Vad du kan!Jätte, jättefräckt (så säger man på götteborska)! Eller på mer begriplig svenska: Jätteläckra!/Anja

    SvaraRadera
  4. Nog är det härligt att kunna handarbeta lite då och då.Om inte annat så håller det hjärnan igång om man måste räkna och följa ett mönster.Dina lyktor är så fina.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina! De ser ut att ge det finaste skenet också!

    SvaraRadera
  6. Blev jättefint! Vilken bra idé, dessutom tror jag att jag har lite ärvda spetsar i lådorna ... själv är jag inte så bra på just att virka spetsar.

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina! Håller med dig om att levande ljus är en otrolig mysighetsfaktor:)) Nu när jag fått ordning i mitt "nya" rum ska jag också försöka mig på lite handarbete. Har lite svårt med "pincettgreppet" men jag hoppas att det ska gå bra att hålla i en virknål eller i ett par stickor i alla fall en liten stund. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. Söta ljuslyktor, kul att du känner dej bättre så handarbete funkar igen. Härlig vintersysselsättning. Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Tihi så söta! Det är trist när kroppen säger ifrån till och med av virkning!Men vem har sagt att det måste bli klart snabbt?

    SvaraRadera
  10. hej..om man inte kan virka kan man ta spetsar..
    brukar finnas gamla fina på loppisar, o dyl.

    mvh Charlotta

    SvaraRadera
  11. Men du vad vackert inser att jag missat en del här på din blogg. Vilken inspiration. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit