Välkommen hit till min blogg



tisdag 14 juni 2011

Min skogsrabatt

I fjol höstas gjorde jag ju en ny rabatt med tema skog ala min tolkning. Här finns den då jag gjorde den: början http://myrentedgarden.blogspot.com/2010/08/min-skogsrabatt-ar-pa-gang.html och hur det blev http://myrentedgarden.blogspot.com/2010/09/min-skogsrabatt-ar-klar.html

Den mest lättskötta rabatt jag har, i våras så blåste jag bara den fri från löv och klippte ner perennerna som är där. Sen så får den sköta sig själv.Jag har presenning under och tidningar där det inte gick att lägga presenning , sen har jag bara klippt hål där jag ville plantera.

Nu ser den ut så här:

Tujan heter Thuja occidentalis " " och ska bli gulbladig.Sunkist
Den lilla grå busken , knappt synbar är Salix helvetia som en kompis stuckit åt mig. Den kommer att bli fin där bara den växer till sig lite.

den främre tujan heter Thuja occidentalis " Tim "Tiny

En fin sten och en Juniperus " " krypande blåen som jag faktiskt sticklins förökat själv.CarpetBluesquamata


Lite blommor har jag där men inte många bland annat denna Hedysarum hedysaroides ,Purpurväppling

0ch denna Cornus canandensis Amerikanskt hönsbär . Den får ju svarta bär sen


Jag är lite bättre i min kropp ( rygg och nacke) idag men jag bär inget tungt just nu:)

Ha det gott!!

12 kommentarer:

  1. Så skönt att du är bättre:) Din skogsrabatt är alldeles fantastiskt snygg tycker jag:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Toppen med en så lättskött rabatt det skall man ha många av.
    Sticklingförökat enen, hru gjorde du då??. Kan man göra så med alla barrväxter?
    Jag har en del och iår så har de fått en del bruna grenar som jag skall klippa bort och då kan det ju bli lite grönt ochså som följer med, jag kan ju ha provat med det.

    vad roligt att Kobrakallan får bär ochså det blir väl på stängels som har kommit upp i mitten på blomman.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig sten/grus-rabatt du gjort. Verkligen tjusig!
    Det är så kul med nya projekt i trädgården. Hur gick det med det andra projektet du skrev om. Har det "mognat" fram något under vintern?

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker beplantingen, och det ser så rent och välställt ut med gruset och stenar. Vad kul med egna sticklingar, räknar med man behöver ha tålamod til sånt? Nå ja, fint ser det ut :)

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken förvandling, och vad fint det blev!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. Det är ju så snyggt med alla dessa stenar, växter och roten Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Så himla lustigt att du ringde precis när jag satt och läste här! Den är jättefin, din skogsrabatt! Salix helvetia, det namnet låter lite...hmmm...oroväckande :) Ha d gott! :)

    SvaraRadera
  8. Blir inspirerad av dina grusplanteringar.Idag så var jag hos en kund som ville ha ett mer lättskött hörn i sin skuggiga del av trädgården, gräsmattan ville inte växa och det var svårt att klippa och sköta, det kommer att bli duk,grus några vackra stenar samt några sparsmakade varigerade Euonymus, eventuellt några japanska roslingar med vackra blad.

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker och stilren rabatt! Jag tycker om tallen i bakgrunden.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Vackert!
    Och tur att du mår bättre.....
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Javisst är den på gång, mitt nya projekt:) väntar bara på en traktor som ska hjälpa mig att dra av gräsmattan:) sen , sen så blir det full huggning:..
    sen håller jag på med ett litet annat projekt just nu...bilder kommer sen..

    SvaraRadera
  12. Vilka fina o annorlunda växter du har. Det amerikanska hönsbäret är jättesött! //Helen

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit