Välkommen hit till min blogg



tisdag 29 mars 2011

Hemma från mässan

Jag har nu återvänt till det mer vinterlika norrland än vårlika Stockholm, efter att ha varit på mässan och forummiddag. Jag har haft en superhelg med många möten av både bloggvänner och forumister, sett en del men jag tyckte väl inte att årets mässa gav lika många nya impulser och lika mycket inspiration som den brukar. Men en hel del har jag nog i bagaget och hjärnan hem i alla fall

Men det jag hade hem i Plantväg blev dessa

Julroser blev det 2 stycken i år också en mörk och en som hade en sån fin teckning på blomman

sen fick ju naturligtis Alpin Peters ett besök också där blev det både Jeffersonia och 2 Primulor

Dessa skönheter

 Hos Trädgårdsfröet, (vilken plantfirma!!) blev det Ramonda Myconi, den har jag själv frösått och den står i pallkragen men jag vet att det tar några år innan det blir ett sånt här fint exemplar.Jst hos henne hittade jag jättemycket fint som tyvärr fick stanna kvar på hyllan , en del för att dom var slut och man inte fick köpa exet som var kvar, och en del för att jag inte kunde släpa med mig mera hem.


Hos STA blev det en Heuchera 'mahogany' och en Heucherella 'sweet tea' jag kunde inte motstå bladen på de

sen så blev det en hel del strilar på order av kompisar här uppe, de man kan sätta på en vanlig Petflaska och vattna blommorna med.




Imorgon visar jag vad jag såg på mässan, för nu ska jag iväg och sköta sjuka barnbarn.

Ha det gott!!

13 kommentarer:

  1. Ser ut som det blev en trevlig dag och en hel del vackra inköp, julrosen, vilken skönhet.
    Ha en bra dag tillsamman med barnbarnen, hoppas de är så pass krya att de kan leka med mormor/farmor.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Äsch, jäklar oxå, jag glömde strilarna IGEN! Tänkte innan att jag måste komma ihåg å köpa sådana, men jag har inte haft en tanke på dom tills nu.
    Inte hittade jag någon mörkbladig julros heller, och den tittade jag ändå efter efter att du visat din. Men eftersom dom inte trivs nå vidare hos mig så var det väl sparade pengar ;-)

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra julrosor du köpt;)) Jag/vi var på mässan för två år sedan och jag njöt i fulla drag och man var helt full av inspiration och idéer när man kom hem:) Hoppas att barnbarnen kryar på sig snabbt:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Er så glad i juleroser. Disse er vakre:)

    SvaraRadera
  5. Det tycker jag var fina grejer som du hittade. är svag för alla heuchera...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. O jag köpte inga aurikler....undrar hur jag tänkte???Tror det var nått i stil med att jag har så det räcker hm men jag stod där en lång stund.Köpte en rosa doftviol!
    Ha det så bra!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Du fick ju med dig massor hem, så kul. Jag vill också på mässa, men nu är det ju snart våran tur :)

    SvaraRadera
  8. Vilka snygga julrosor, förstår att dom inte gick att motstå! Mässor är kul men jag brukar aldrig klara mer än en dag sedan räcker det för mig!

    SvaraRadera
  9. MMM.... auriklerna och julrosorna. Kul att du lyckades få hem nån planta i a f och att du fick en trevlig mässa och möten med vänner och formister. Väntar med spänning på bilder från mässan om vad du tyckte var inspirerande och fint. Ha det gott!!!! Kram Anna i Gamla Falmark

    SvaraRadera
  10. Det var mycket fint som du fick med dig. Den ljusare julrosen påminner om en av dem jag köpte där förra året.
    Ser fram emot att läsa och se mera "Mässa"
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Vilka fina inköp! Julrosor stod jag länge och tittade på, men jag sansade mig.......dom trivs inte så väldans bra hos mig./Anette

    SvaraRadera
  12. Vilka fina växter du har köpt! Det är roligt med auriklar - snart har du kanske till en show. och deyt går ju inte att ha för många julrosor. Den svarta är ett 'måste' och den andra såg också helt ljuvlig ut!
    Jag ser med förväntan framemot ditt besök i Gbg!Du meddelar väl i god tid? Tänkte du komma på Kennet K:s visning av Botaniskan och den forummiddagen? Det vore himla kul och hinna ses!/Anja

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit