Välkommen hit till min blogg



söndag 2 januari 2011

Kanske årets projekt??

Ja jag grubblar och grubblar hur jag ska göra med detta område. Något vill jag göra, men jag velar och velar på vad. Mossdamm är jag himla sugen på, lika så en typ japansk trädgård men mycket sten, grus eller så stenmjöl och en stor rabatt. Himla svårt val. Detta är det man ser då första men ser då man kommer upp hos mig. Tanken är att det ska kunna binda ihop den nya ”skogsrabatten” med uteplatsen som finns bakom Syrénen.
Det är ett sant nöje att grubbla på vårens och sommarens kommande projekt redan nu. Jag är en sådan som måste se det i verklighet hur det ser ut då jag ”skapar ”nya områden, men jag har bilder i mitt inre. Jag har lite svårt att rita ner det på papper som så många andra gör. Jag har försökt använda Photoshop till det också. För mig är det lättast då jag är där och gräver då brukar det växer fram . Visst har jag de inre bilderna klara då men denna gång har jag inte det, men jag har ju ett tag till på mig. Vad tycker ni att man kan göra här då??Jag kanske är för inriktad på sten och grus?

Ha det gott!!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det fattas en begränsning mot vägen. Skulle vilja sluta rummet......häck, träd?

    SvaraRadera
  2. vägen är garageuppfarten..ja tanken har slagit mig med buskar och träd.

    SvaraRadera
  3. ja det lutar mycket till det Linda...måste bara tänka lite till..hur jag vill ha det runtmossdammen men jag har drömt om en sen jag såg en underbar bild på en skogstjärn.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit