Välkommen hit till min blogg



torsdag 6 januari 2011

Detta är inte roligt!!!!!!!!!!!!

Min granne skottar snö på mina buskar och på mina pallkragar där jag har en hel del som jag stuckit samt en hel del frösådder. Jag sa till honom ifjol att jag inte ville att han skulle göra det så då gick det bra. Men nu i år är det samma, han skottar snö på mina buskar och pallkragar. Känns lite trist att gå över igen och säga till, nu är det ju inga exklusiva buskar, hallon och vinbärsbuskar, men kvistarna knäcks ju ändå och dom får börja om till våren igen. Idag har jag iallafall markerat med kompostgaller så att han inte kan fortsätta göra det, den del han skottar på är min tomt.


Ha det gott!!

10 kommentarer:

  1. Nej sånt är inte roligt.Ska ju räcka att man säger det en gång.

    SvaraRadera
  2. ja det tycker jag också att det borde göra, inte att man ska behöva säga det varje år:( sen vill man ju inte bli osams med grannen heller, känns lite trist just nu faktiskt

    SvaraRadera
  3. Så dumt! Ibland undrar man hur dom tänker. Skulle allt behöva hjälpa mina buskar också, men ibland undrar jag om det inte förstör mer när man tar bort snön. Man kanske ska låta naturen ha sin gång. /Anette

    SvaraRadera
  4. Suck så trist!!!! Och så vill man ju inte gnälla.. vara en surkärring....
    Linda

    SvaraRadera
  5. Vissa fattar bara inte;( Så himla trist hoppas nu att han fattar vinken med kompostgallret:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. vore jag du skulle jag lägga ut en spikmatta där han kör...en sån där som polisen använder för att stoppa tjuvar som kör bil :)

    SvaraRadera
  7. Hehe, spikmatta vore väl kul;))
    Tråkigt att du får extra mycket snö.
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Ja du, grannar är spännande. Lycka till med pedagogiken. Det kanske går hem med stängslen ;)

    SvaraRadera
  9. spikmatta..nja inte det han är pedant soch skulle upptäcka det med en gång:)
    jag hoppas det går utan att komma i konflikt med honom...att han förstår piken:)

    SvaraRadera
  10. Vad trist. Det kommer så mycket snö ändå som knäcker buskar och växter. Så grannen behöver inte hjälpa till med det.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit