Välkommen hit till min blogg



torsdag 16 december 2010

Nu har jag börjat så

Igår så började jag så, det som ska stratifieras, jag har några sorter som behöver en längre period med kyla. Jag brukar inte börja med detta förrän efter jul men i år har jag varit så ”såsugen” att jag inte kunde låta bli att starta redan nu. Det känns roligt att återigen få ha jord under naglarna och hopp om att det kommer en vår igen. Det jag har sått nu är en del är bl.a. Clematis, Lilium, Triosteum och lite buskar, Just buskar och träd har jag aldrig prövat så förr, så det känns spännande att göra.


Jag skriver jag alltid etiketterna före med datum för sådden också. Det är ett enkelt sätt att veta när jag sått, så man slipper kolla i papperna vilket datum jag sådde, sen då det gror skriver jag upp det datumet också på stickan.

Här står det 45 olika sorter som ska in i kylskåpet. Jag har bara mina sådder 1 dag i rumstemperatur innan jag sätter ut i snön eller in i kylskåpet.

Ha det gott!!

3 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder för en fröoholic:) Ger hopp om en snar vår:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Fröerna kom idag! Tack så jättemycket! Vad härligt att du är igång igen! Jag ska försöka hålla mig ett tag till...om jag kan :) Vad smart att skriva så- och grodatum på etiketten!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Härligt! Har också startat en del sådder av frön jag köpt från Helen i Piteå, får nog ta fram lådorna igen och titta om det är något mer jag kan peta ner...struntar i julstädet ! Smaskigt godis ni gjorde förresten.
    Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit