Välkommen hit till min blogg



måndag 6 december 2010

Jultofsar och julstrutar

Jag fortsätter med mitt julpyssel jag.

I år då vi samlades jag och några kompisar för att julpyssla (pröva på ,som vi säger) så kom en av mina kompisar med denna tofs som jag föll pladask för.


MERA TOFSAR TILL FOLKET:) Den gjorde vi först i garn men då jag hittade dom plastiga pappers snörena på Dollar store så föll allt på plats.Jag har först gjort en tofs sen har jag trätt pärlor som dekoration...dom får bo i


både  i tallris

och i mitt vita björkris.Jag har handmålat några kvistar björk vita, just för att kunna hänga upp lite i det..

Naturligtvis så gjorde prinsen också såna den dag vi pysslade, här visar han upp sina tofsar.


 och även prinsessan gjorde några den dagen , sen har hon varit hit igen och gjort ännu mer:) Hennes mamma har också vitt björkris.


Sen så har ju sett på flera bloggar dessa julstrutar som jag har varit såå sugen att göra och idag äntligen satt jag mig ner och gjorde några...jag har använt ett papper som det står God Jul på olika språk.Det finns att köpa på Panduro bland annat..går alldeles utmärkt att kopiera...så man behöver bara köpa ett så kan man få många om man har en skrivare med kopiator.Andra förslag är gamla noter, blad från gamla böcker eller gamla tidningar.Men eftersom jag ville ha just dom här kritvita så gjorde jag så här. Men det blir fler strutar för mig.


Det blev så fint i mitt vita björkris med tofsar och strutar

Ha det gott!!





4 kommentarer:

  1. Åh så mycket roligt och fint du gjort:) Hade jag bott nära dig så hade jag gärna varit med:)) Tack för tips och idéer, snor nog idén med det vita riset:))Både prinsen och prinsessan ser väldigt rara ut;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. så rooligt :) och jag har fått mer pärlor och lila glitter! :) det blir mycket pyssel i år :)

    SvaraRadera
  3. Jättefint blev riset med pysslet i :)

    Kramis / Melina

    SvaraRadera
  4. jaa det har blivit mycket pyssel i år , men det är kul:)Och faktiskt en del som jag inte hunnit gjort också:....

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit