Välkommen hit till min blogg



torsdag 26 augusti 2010

min skogsrabatt är på gång...

Så här såg det ut vid ena sidan av uppfarten till "mitt" hus.Att klippa runt bergtallen var inte kul och inte heller mellan dom andra buskarna. Så i år hade jag tänkt bara gräva ut och rensa upp där....men ,men så blev det ju inte!!Jag förstår inte det, men alla mina projekt slutar alltid att det blir mera grävning än jag tänkt:)

Jag började på baksidan och upptäckte att jag "ägde" inte ena busken utan att det var grannens..jag hittade tomtröret. Min hyresvärd har sagt att tomten går från lyktstolpen,´men det gjorde den inte.. Så jag blev tvungen och fråga om det var okej om jag grävde ut deras buske också och gjorde en rabatt där. Vilket det var.
Här är jag på gång med att ta bort gräsmatta.
Så här blev det mot vägen , här går det inte att göra något i planteringsväg eftersom plogbilen kör så nära buskarna

Så här blev själv utgrävning på framsidan, och en del inköp från Finland ställdes ut för att kolla hur det skulle bli

Jag har ju en bild i mitt huvud hur det ska se ut och det börjar väl närma sig nu. Tanken var mycket sten i olika storlekar, grus,sand,en del mossa ,stubbar och en del gråa stenar . Just nu så tror jag att det blir mera grus och stensamlingar lite här och där..ska sova på saken:)


så här såg det ut innan jag gick in ikväll, en del planterat och så mycket till ska nog inte in. Det jag vet nu är att jag ska sätta in en Sorbus reducta där och en Salix helvetia. Sen så får jag se vad och om det ska in nått mer.


Ha det gott!!

3 kommentarer:

  1. Oj vad du har jobbat, så snyggt det blir:) Läckert med sten och mossa. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt blir det!! Det kommer bli en härlig rabatt! Vilken tur att du är en sån duktig grävare!
    Ha en skön kväll! / Irene

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit