Välkommen hit till min blogg



onsdag 9 juni 2010

Många fynd

kom jag hem med från Burträsk, och ingen jag ville ha före jag for!! Konstigt att då man både är på växtmarknad och på handelsträdgårdar så börjar plantor ropa på mig..jag vill följa med dig hem..ibland viskar dom bara och då kan man ju stänga av öronen , men ibland så bara skriker dom och ber , och då har jag svårt att säga nej. På växtmarknaden så blev det väl inte såå många..Kerstin zon 5-6 kom med en Lindelofia till mig, Bea (också en från shyssta lökar) hade en  vit svärdslilja och tomatplantor till mig, sen så köpte jag en bräcka.

Men efter växtmarknaden for vi till Märta på Vargviksgården och där blev det lite handling . En Björkspirea Spiraea betulifolia `Thor`som jag inte har bild på
 en brokbladig smällspirea,
Physocarpus opulifolius 'chameleon'
jag är väl lite fundersam var jag ska ha den och hur den blir som vuxen

en alunrot heuchera 'Bronze Beauty'

den hade så läckra blad så ur som sammets och hade röd undersida

och en Fänrikshjärta Dicentra 'Burning Hearts'

vem kan motstå det bladverket??

sen så hann vi besöka 4 trädgårdar så jag var riktigt slut då jag kom hem:) jag fick mig en Pion av Anna(Anzon)som har en jättefin trädgård.
Och igår var jag och köpte mig en ros till en Kanadensisk ros 'Adeleide Hoodless' som ska blomma rött och bli ca 1 meter.Jag hade ett hål i en rabatt (den långa) där jag ville ha en buske men en det blev en buskros.Kommer att bli fint hoppas jag.


sen så var jag ju en kväll på skrotletning och detta hittade jag.det var den kvällens fynd!!

en annan trevlig överraskning väntade då jag kom hem,som jag såg idag. Det är denna vackra dubbla aurikel som börjat blomma


och imorgon blir det betonggjutning igen:)

6 kommentarer:

  1. Mycket fint skrot du hittat!
    Sedan gårdagen blommar Burning Hearts här, bladen och blomman passar bra ihop, där har du något att verkligen se fram emot.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där! Plantor brukar ropa på mig också! Vad härligt att du lyssnade på plantorna:)Det måste man göra...hihi!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Ett och annat ropar eller ber mig oxå:) gäller inte bara växter!Adelaide H har jag,växer svagt hos mej,men är bara 3år än....den dubbla aurikeln är sööt!/Saga

    SvaraRadera
  4. Nog ropar en del växter (skriker) på mig vid plantskolebesök och trots att jag inte har plats får de följa med hem, så jag känner igen det där.
    Burning Hearts skrek, men inte högt nog, när vi var på Rångedala plantskola för ett tag sedan. Läckert bladverk.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Burning Hearts har vi i butiken. Jag brukar kasta långa blickar på den när jag går förbi - en vacker dag kommer den säkert att hoppa upp i famnen på mig och följa med hem. =)
    Härliga fynd du har gjort - måste varit en toppendag!
    /Helen

    SvaraRadera
  6. skönt att man inte är ensam om att lyssn fast man inte har plats:)ja det var en toppendag:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit