Välkommen hit till min blogg



måndag 21 juni 2010

Det snöar

kan man tro om man tittar på marken bredvid mina Hagtorn, Crataegus som har börjat släppa blommorna till marken. Jag har 4 stycken förhatliga såna på gården, det är inte bara en gång jag rivit mig på taggarna och den kommer upp med rotskott överallt. Jag har stammat upp alla så det har blivit bättre att krypa omkring under dom och jag måste väl erkänna att den har en fin blomning också.


Klicka upp bilden så syns det bättre



Just nu blommar mina Trädgårdssyrenerna ,Syringa för fullt och luften runt dom är fylld av deras ljuvliga doft. Just syrendoft förknippar jag med sommar och barndom, mina föräldrar hade en syrenhäck .


En annan som har fina blommor är Bukettapel ,Malus toringo var. sa som ska 1,5-2 meter hög.


Nått som verkligen blev fint i stenmjölet är Eldspirea, Spiraea japonica 'Firelight' och smällspirea Diable D'Or 'Mindia', Physocarpus opulifolius Diable D'Or 'Mindia' . Dom står bredvid varandra och tar upp färger på varandra, fast jag önskar ju att dom ska växa lite till i sommar, dom inköptes ifjol.

Eldspirea. Spiraea japonica 'Firelight'

smällspirea Diable D'Or 'Mindia'

en närbild på smällspireans löv

annars så ser himlen ut så här om man tittar ut...

Jag vill inte ha mera regn , vi har fått nog nu.Jag längtar så mycket efter värme och sol nu.

3 kommentarer:

  1. Usch vad trist med regn var eviga dag, Efter denna vinter så VILL man ha sommar nu. Här är det relativt fint väder men det är ingen värme direkt, så fort solen går i moln blir det kallt. Härliga bilder visar du i alla fal:)Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Just den eldspirean hade jag i förra trädgården. En söt kudde! Intill var smällspireor, den "vanliga" och den gula.

    Ha en bra dag
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Eldsprean blev jag förtjust i, den skulle jag kunna tänka mig att införskaffa. Ha det bra Berit.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit