Välkommen hit till min blogg



måndag 8 mars 2010

Ömsom vin ömsom vatten…

I morse vaknade jag av att det regnade på rutorna, det riktigt slog på dom som ett sommar regn kan göra. Men inte var det regn däremot så tinade det från taket. Oj tänkte jag ,nu far snön fort, väl uppe och tittade på ute tempen så visade den +7 grader varmt. ÅÅÅÅ tänkte jag vilken fin vårdag detta kommer att bli!!!
Så på med kläderna för nu skulle det lapas sol och gå en lååång promenad med Leve (hunden) men väl ute fick jag inse att det blir ingen lång promenad för det började blåsa jättemycket, rena stormen. Så jag har att göra till våren med att plocka kvistar insåg jag också ,efter ha sett bakom huset på silverpilen och runt den framför allt ..fullt med kvistar!!


Tur att man vet att det kommer bättre dagar.


2 kommentarer:

  1. Oj,det ser nog ut att ha blåst ordentligt!har gjort det här idag oxå,annars ok temp +5C härligt me takdropp!

    SvaraRadera
  2. jo det blåser ordentligt och jag är lite orolig för min gamla björkar att dom ska blåsa av..och silverpilen har snart inga kvistar kvar...

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit