Välkommen hit till min blogg



fredag 5 februari 2010

En del har mat i kylskåpet ..

och andra har det här



Jag har även en back med 40 krukor nedgrävda i snön som jag ska ta fram för drivning i början på mars. En del frön behöver en köldperiod innan dom kan gro, 6-8 veckor brukar jag ha dom ute. Jag skriver alltid vilket datum jag sått fröet på stickan, det är så himla lätt att glömma av när man sått. Jag för dagbok både när och hur jag sått, sen skriver jag också när det kommit upp. Det är alltid bra att kunna gå tillbaka nästa år och se hur och när man sått.



3 kommentarer:

  1. Jadu...får du plats med någon mat? Jag har alla min sådder ute under snön än så länge, men snart blir det väl lite sådder inomhus också.
    Ha' en bra helg!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  2. jo jag har ett stort kylskåp så det finns mat i det också...men jag har ju sådder under snön också ...

    Ha en underbar helg själv!!

    SvaraRadera
  3. I vårt kylskåp finns bara två små krukor.
    Annars är ett av borden i matsalen halvfullt och ett gammalt köksbord också halvfullt. Det sistnämnda står uppe på övervåningen i stora ouppvärmda rummet. har varit ut idag (igen) och grävt ner krukor i snön.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit