Välkommen hit till min blogg



söndag 7 februari 2010

ÅÅÅÅH jag ser solen och det gror

Nu äntligen verkar det som det KOMMER en vår i år också. Det har börjat gro i mitt kylskåp, just nu har Veronica spicata `alba`, Penstemon obovatum och Gentiana gelida grott. Det är så kul att det har börjat hända nått i krukorna, för visst är dom uppstirrade mina frösådder . Många av fröna är från den gamla trädgården och säkert en 3-4 år gamla så alla kommer inte att gro, men man är ju tvungen att pröva då man ända ska så.


2 kommentarer:

  1. Ja, HÄRLIGT Berit. Har varit ute idag och skolat om lite sticklingar och det kommer en del frösådder också och man blir på ett strålande humör att gå där ibland blommande margueriter, pelargoner och rhododendron:) Tänk sedan om ett par månader du! Du går där bland dina sticklingar, fåglarna kvittrar sin vår sång du lyssnar på takdropp och du är RÖKFRI;))) Du är så jäkla duktig. HURRA för dig:) Ha det så gott/Monne

    SvaraRadera
  2. ja visst blir man lycklig då det börjat gro i krukorna, våren känns nära då och bara det att få se nått växa:) jo det går bra än med rökningen..peppar,peppar:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit